[ART] beginselen van het maken eigen paardenhaar sieraden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

louiisaa

[ART] beginselen van het maken eigen paardenhaar sieraden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 20:48

:D Hallo iedereen,

Het begon allemaal toen ik heel graag een eigen armbandje wilde hebben met het haar van mijn lievelingspaard op stal. Omdat ik al heel erg van het knutselen en armbandjes maken ben ging ik eens op zoek naar hoe je dan zelf zoiets zou kunnen maken.
Wat blijkt, er is echt bijna niets over te vinden :') dus mijn zoektocht ging door en ik begon ook in andere talen te gaan zoeken op youtube en ook de filmpjes te bekijken die over vlechten met touw gingen. Daar kon ik al aardig mee op weg komen!
Na veel foto's te hebben bestudeerd kon ik mijn materialen gaan bestellen. *\o/*
Toen ik eenmaal de vlecht af had kwam het gestoei.... Want hoe kreeg ik die vlecht in het slotje zonder dat de vlecht losser ging zitten. -O-
Na heeel veel gepruts en gepriegel had ik eindelijk mijn tactiek! Ik besloot eerst de uiteindes met superlijm te lijmen, en vervolgens af te knippen (dan bleef de vlecht in perfecte houding) en daarna kon het met sieradenlijm in het slotje lijmen :j *\o/*

Hier dan eindelijk de resultaten *\%/*

1. Ronde armband met magneetsluiting strass
Afbeelding

Afbeelding

2. Platte armband 5 strengen met hartjesbedel + sleutelhanger met bedel
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben echt super blij met hoe het is gelukt :=

Hebben jullie ook wel eens zoiets gemaakt? Wat heeft jou toen het meest in de weg gezeten? bij mij dus de sluiting erop krijgen _O-
Ik ben benieuwd naar jullie verhaaltjes :j

Groetjes,

Louisa *\o/*

Daniquebyoux

Re: [ART] beginselen van het maken eigen paardenhaar sieraden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:51

Wat mooi gedaan! <3

Persoonlijk zou ik het eens willen proberen om zelf te doen, maar ik ben zo'n kluns dat ik weet dat het niks word hahah. Zeker met het vlechten, ben dan ook pietje precies en er mogen dan geen haren uitsteken :j :+

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:53

Gaaf zeg! Wil dit ook eens proberen maar weet begod niet waar ik de slotjes en dergelijke kan halen :=

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 20:54

Wat leuk! Ik hou ook erg van creatief zelf leuke dingen maken van natuurlijke materialen, maar dit had ik nog niet bedacht. Erg leuk idee, en het ziet er ook nog eens heel mooi uit.

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 21:02

xWouter schreef:
Gaaf zeg! Wil dit ook eens proberen maar weet begod niet waar ik de slotjes en dergelijke kan halen :=

Ik heb ze bij la palma kralen gekocht! :D zeker eens doen want het is super leuk <3

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:12

louiisaa schreef:
xWouter schreef:

Ik heb ze bij la palma kralen gekocht! :D zeker eens doen want het is super leuk <3

Ah dankjewel! Ga ik eens neuzen. Dat geloof ik zeker, je bent in ieder geval goed bezig!

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:31

Iemand die misschien een idee heeft voor een leuke mannenarmband en welke vlecht ik hiervoor zou kunnen gebruiken :') ? ik heb geen idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:45

Ik heb het eens gedaan met een workshop...

Tips:
- Lekker werkje, maar eerst haren omleggen. Haar voor haar. De ene haar de haarwortel naar boven, de andere haar de wortel naar beneden. En dat heel je pluk doen. Dit voorkomt dat de haren eruit steken met vlechten.
- Gebruik twee componenten lijm (ik had die van de hema) om het haar in het slotje te doen.
- Doe aan beide kanten van je vlecht een elastiekje. Knip de uitstekende haren zo kort mogelijk af. En doe de stompjes die overblijven met de twee componenten lijm in het slotje bevestigen. Zo blijven de haren goed zitten.

Succes!

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 15:56

ik heb al ervaring in het maken van de normale armbanden (de afbeeldingen hierboven zijn van mij) :) maar ik ben op zoek naar inspiratie voor een leuke mannen vlecht armband, iets moois. ^^

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:27

Ik wil ook een sieraad maken met het haar van mijn paard. Het haar is al gewassen is nu aan het drogen :)
Ik heb een basis bestelling gedaan voor materiaal dus die zal volgende week ergens aankomen.
Doe je achteraf iets op de haren? Ik vind dat de haren steeds zo blinken

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 19:10

Hey! wat leuk om te horen :) Nee ik doe er niks op. Goed wassen en alle haren sorteren (zorgen dat er geen korte tussen zitten) Moet genoeg zijn.

_fairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:21

Maak je dit ook op besteling? :P :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:44

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 11:52

louiisaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 12:05

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn nieuwe dingentjes <3 <3 *\o/*

Na veel voorbeeldjes zoeken en zelf uitproberen toch wat uit kunnen breiden in mijn productjes