[DIGI] Spanish Horse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

[DIGI] Spanish Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 14:53

Heyy!

(Ik weet niet of dit topic hier mag, meld het me even als ik iets moet aanpassen :) )

Ik heb een nieuwe digitale tekening gemaakt met GIMP. Ik ga het paard (zonder achtergrond) inzenden voor de zwarte parel op Howrse. Ik kan het paard nog aanpassen, dus graag tips!

Hier komt het paardje:
Afbeelding

Ik ben nog heel erg aan het orienteren wat manen en staart betreft, en ben daar ook niet tevreden mee. Dus hebben jullie tips om dat beter te krijgen?

Groetjes Princie1999

UhNee

Re: [DIGI] Spanish Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 15:00

Ziet er al goed uit! Gebruik je een tekentablet? De staart en manen zien er wat minder uit omdat ze te gesmudged zijn. Deze tool is erg fijn aan het programma Gimp, zolang je het maar met mate doet. Heb je al eens op tutorials gezocht, op bijvoorbeeld deviantart?

princie1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 15:18

Helaas, een tekentablet zit er voor mij niet in -O-
Ik heb het iets aangepast, zal zo een foto posten. Ik gebruik inderdaad tutorials van DeviantArt, alleen zijn de meeste tutorials met photoshop. En dan kan ik al die knoppen niet vinden in GIMP :roll:

Edit: Hier de nieuwe versie van de manen:
Afbeelding

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 16:38

Kijk ook nog even naar de voorpluk. Die kan er namelijk zo voor zorgen dat je creatie wordt afgewezen omdat hij 'wazig' is (terwijl het in feite maar om 1 stukje gaat, zou jammer zijn).

Ik vind hem er opzich wel goed uit zien, alleen mis ik nog net wat contrast. Bijvoorbeeld bij het been dat vooruit gestrekt wordt, daar zou nog wat schaduw aan de onderkant mogen. Ook wat highlights zullen je paardje nog meer tot leven doen komen (hier en daar wat lichtere plukken in de manen, wat glans op de vacht, dat soort dingen) Heb je een referencie gebruikt om deze te tekenen?

princie1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:11

Nope... Alleen een Free-to-use line-art zonder manen en staart

princie1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:21

Afbeelding

Dit heb ik tot nu toe. Ik heb de manen flink veranderd. Bimmerd, wat vind je nu van de highlights en schaduw op het been dat vooruit gestrekt is?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:24

Het voor ons linkeroor vind ik er ook nog wat gek uitzien. Een paardenoor bestaat niet alleen uit de zwarte binnenkant maar heeft ook een deel aan de buitenkant. Die lijnen mis ik.

Om manen meer 'manerig' te maken kan je werken met losse lijnen ipv een gedeelte opvullen.

princie1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 18:29

Ik snap je niet helemaal met het oor. Ik moet dus meerdere kleuren gebruiken in het oor?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:37

Je hebt nu alleen de binnenkant, de zwarte haren. Maar de lijnen van de rest van het oor missen. Het lijkt nu alsof je willekeurig een donkere ovaal getekend hebt.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:57

Ik vind het super vervelend voor je maar je kan hem beter niet inzenden. Die lineart is gemaakt door iemand die gewoon foto's overtrekt. Je kan de lineart namelijk perfect onder deze foto leggen:
http://www.horsephotographyworkshops.co ... phy324.jpg
Het is tevens de eerste afbeelding die je vind als je op "spanish walk horse" zoekt bij Google. Zou zonde zijn als jij gemeld wordt en je de dupe wordt van zoiets :(

Wat betreft de schaduw op het been, beeld je in dat er een lamp boven op dat been schijnt, van oksel tot hoef zal er schaduw aan de hele achterkant van dat been vallen. Dus niet enkel bij de borst. Ik zie verder al meteen mooi verschil door wat extra licht :D