[TEK] Dolfijn, div arceringstechnieken en Fokker S11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[TEK] Dolfijn, div arceringstechnieken en Fokker S11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 16:52

Moest wat nieuws proberen, een dolfijn op foam (dus geen papier!) en dan diverse soorten arceringstechnieken toepassen... Nou, en dit is dan het resultaat...

Daarnaast ook bezig met een Fokker S11 voor iemand die ik goed ken... alleen... tja... haha...

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:59

Ik zie echt wel vooruitgang in jouw tekeningen.
De dolfijn vind ik leuk.
Maar dat vliegtuigje vind ik niet mooi, dat ziet er heel afgeraffeld uit. Zelfs sommige van de rechte lijnen zijn raar wiebelig. Misschien die overnieuw doen voor je kennis? Ik denk dat jouw kennis dan een super tekening van zijn of haar favoriete vliegtuig krijgt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:05

Anoniem schreef:
Ik zie echt wel vooruitgang in jouw tekeningen.
De dolfijn vind ik leuk.
Maar dat vliegtuigje vind ik niet mooi, dat ziet er heel afgeraffeld uit. Zelfs sommige van de rechte lijnen zijn raar wiebelig. Misschien die overnieuw doen voor je kennis? Ik denk dat jouw kennis dan een super tekening van zijn of haar favoriete vliegtuig krijgt.

Ja ik denk dat ik 'm over ga doen, ook aan haar doorgegeven dat het maar een 'testje' was. Toch moest ik wel even lachen om die uitspraak van je, 'wiebelige lijnen'. Maar dat is ook wel zo :)

Anoniem

Re: [TEK] Dolfijn, div arceringstechnieken en Fokker S11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:07

Het voorste deel is netjes en gedetailleerd!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:08

Ik vind de dolfijn super gaaf! En het vliegtuigje ook, maar jammer van de cijfers en de letters, die zijn niet zo mooi strak :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:12

Dolfijn is mooi, v.oegtuig klopt kwa verhoudingen ook niet zo. Propellor lijkt er niet echt bij te horen. En ik denk wat de wiebeligheid van de lijnen komt doordat je ze dikker hebt gemaakt door er meer lijntjes in te zetten. Als dit niet heel precies gebeurt gaat het er zo uitzien. Vooral de onderlijn van het vliegtuig zie je dat in terug.

En het inkleuren van het vliegtuig moet je of kortere streepjes gebruiken of in een keer de hele lengte. Nu is het te abrupt gedaan en krijg je deze hoekerige overgangen.

Ik zou die gewoon rustig opnieuw maken desnoods een paar keer tot de lijnen goed zijn.

Is het potlood (zo ja welke hardheid?) of inkt wat je gebruikt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 17:15

karuna schreef:
Dolfijn is mooi, v.oegtuig klopt kwa verhoudingen ook niet zo. Propellor lijkt er niet echt bij te horen. En ik denk wat de wiebeligheid van de lijnen komt doordat je ze dikker hebt gemaakt door er meer lijntjes in te zetten. Als dit niet heel precies gebeurt gaat het er zo uitzien. Vooral de onderlijn van het vliegtuig zie je dat in terug.

En het inkleuren van het vliegtuig moet je of kortere streepjes gebruiken of in een keer de hele lengte. Nu is het te abrupt gedaan en krijg je deze hoekerige overgangen.

Ik zou die gewoon rustig opnieuw maken desnoods een paar keer tot de lijnen goed zijn.

Is het potlood (zo ja welke hardheid?) of inkt wat je gebruikt?

HB dacht ik zo... en gewone dunne fineliner stift (Goldline)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 17:17

A kijk, wat je zou kunnen proberen waardoor je grotere vlakken wat strakker kunt inkleuren is overstappen naar een b of bb potlood. Dat is wat zachter en heeft een minder streperig effect. Wel oppassen met je mouw even want soms wil het wat vegen. Of je gebruikt beiden de hardere voor de omtrekken en de zachtere voor de grote vlakken

Fineliners heb je ook in dikkere varianten. Daarmee kun je dan netjes je omtrekken maken, hoef je ook minder streepjes te trekken en kleiner risico op wiebelen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 23:18

karuna schreef:
A kijk, wat je zou kunnen proberen waardoor je grotere vlakken wat strakker kunt inkleuren is overstappen naar een b of bb potlood. Dat is wat zachter en heeft een minder streperig effect. Wel oppassen met je mouw even want soms wil het wat vegen. Of je gebruikt beiden de hardere voor de omtrekken en de zachtere voor de grote vlakken

Fineliners heb je ook in dikkere varianten. Daarmee kun je dan netjes je omtrekken maken, hoef je ook minder streepjes te trekken en kleiner risico op wiebelen.

Ej bedankt! :) Hier leer ik wel wat van.