[ART] We harsen pijnvrij verder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

[ART] We harsen pijnvrij verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 09:52

Ik zal het maar meteen verklappen...hier zijn geen tips te vinden over het pijnvrij harsen van bikinilijn, benen of snor. Mocht je hiervoor op mijn topic geklikt hebben, wil ik je uiteraard niet misleiden maar evengoed zou ik het leuk vinden als je even bleef hangen om naar mijn plaatjes te kijken :)

Het harsgedeelte klopt namelijk wel en het is ook relatief pijnvrij (al deed het wel af en toe emotioneel pijn toen ik nog in de experimenteerfase was en er wel eens wat mislukte ;) )

Eerder heb ik al eens een topic geopend over mijn 'beginschreden'. Ik liet toen mijn eerste sterling zilveren ringen zien. Inmiddels ben ik daar heel vertrouwd mee geworden :)

1. Zilveren ring met hondenhaar, ingelegd op een bruine ondergrond

Afbeelding

2. Deze was ook erg leuk om te maken. De lievelingskleur van degene waarvoor deze ring bestemd was, was namelijk groen (al leuk omdat dat ook mijn favoriete kleur is). Ik kreeg echter samen met het haar ook een print van DE kleur groen en denk dat dat heel goed gelukt is?
Afbeelding

3. 5mm en 6mm breedte met paardenhaar
Afbeelding

4. Ik ben zelf helemaal gecharmeerd van RVS. Het wordt niet dof/zwart/mat en is nog hypoallergeen ook. Veel mensen denken meteen aan 'industrieel' of mannensieraden bij RVS. En als je het combineert met leer, krijg je inderdaad een hele stoere look:
Afbeelding

5. Met as van een paard
Afbeelding

6. Maar ook dit is RVS en toch heel licht en elegant, nietwaar? (Bevat trouwens haartjes van onze 3 kinderen)
Afbeelding

7. Wat ik heel graag ook nog wilde, is kijken of ik iets kon laten 'zweven' in de hars. Dat leek mij zo mooi (dit is waar de emotionele pijn om de hoek kwam kijken bij de experimenten...:') ). Uitendelijk werd dit de eerste met een klein plukje haar van mijn nichtje in (uiteraard) een rvs hanger :)
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Dan wil je natuurlijk ook weten hoe makkelijk het gaat met 'iets anders' en aangezien ik alle melktandjes van onze kinderen bewaard heb.....waarom ook niet :D
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. RVS Pandora style kraal met haartjes van 2 cavia's op een leren armband met sterling zilveren sluiting.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Het is natuurlijk niet alleen maar harsen....we vlechten ook nog steeds :)
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Maar het harsen biedt wel mooie mogelijkheden :)
Afbeelding

Cardy

Re: [ART] We harsen pijnvrij verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 09:57

Wauw! Ik vind het ontzettend gaaf gedaan, weer eens wat anders dan het standaard vlechten. Ik ga je onthouden, want wil stiekem nog streeds een mooie sieraad, zonder dat het haar "overheerst". Gebruik je ook nog andere materialen dan RVS?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 10:00

Dank je dat is leuk om te lezen :)

Steeds meer RVS en er zijn ook heel wat mogelijkheden met sterling zilver. Ik ben heel eerlijk een beetje weg aan het stappen van metaal-legeringen omdat ze simpelweg niet dezelfde duurzaamheid bieden :)
Weet niet wat je in gedachten had bij 'andere materialen'?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:04

Gaaf zeg!
Dat harsen ziet er enorm mooi uit!
Ik ga je ook onthouden, vriendlief wil ook een sieraad met haar van de paarden maar vind een gevlochten armband of een ring met blingbling niks.
Dat RVS met leer ziet er dan een stuk stoerder uit!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:10

Cardy schreef:
Wauw! Ik vind het ontzettend gaaf gedaan, weer eens wat anders dan het standaard vlechten. Ik ga je onthouden, want wil stiekem nog streeds een mooie sieraad, zonder dat het haar "overheerst". Gebruik je ook nog andere materialen dan RVS?

Dito! Zoek nog een mooie armband met as erin verwerkt. :o
Echt prachtig werk!

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:04

Misschien een gekke vraag, maar maak je de ringen ook helemaal zelf enzo? Inclusief het inzetten van de diamantjes? Of gebruik je bestaande ringen en bewerk je die?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:09

Ik zoek ook wat leuks!

Foto 12 vind ik echt gaaf! Is het ook mogelijk ook 2 honden er in te verwerken met haar. Ze leven namelijk gewoon :P

Wil je mij een PB sturen? :)

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:46

Bedankt voor de leuke reacties :)

Tink89 schreef:
Misschien een gekke vraag, maar maak je de ringen ook helemaal zelf enzo? Inclusief het inzetten van de diamantjes? Of gebruik je bestaande ringen en bewerk je die?

Geen gekke vraag hoor. Ik kan helaas niet zelf smeden. Staat wel op mijn verlanglijstje maar zoals hierboven aangehaald hebben wij 3 kinderen en met nog een hele beestenboel heeft mijn 'vrije tijd'-account een negatief saldo :')

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:57

Waaauwwieeee, zo'n kettinkje met haartjes van je kind, wat kost zoiets ongeveer?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 14:03

KM_Ris schreef:
Waaauwwieeee, zo'n kettinkje met haartjes van je kind, wat kost zoiets ongeveer?

Op UK mag geen 'verkoop-praat' ;-) dus ik stuur je even een PB :)

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:04

wauuuw doe je ook voor anderen maken? ik ben el geïnteresseerd in zo`n rondje met zwevend haar

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 14:44

horselover22 schreef:
wauuuw doe je ook voor anderen maken? ik ben el geïnteresseerd in zo`n rondje met zwevend haar

Ik heb je even een PB gestuurd :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 16:10

Wat tof! Ik vind het vaak zo jammer dat de ringen waar haren in verwerkt zitten, niet intensief te dragen zijn. Met hars lijkt me wel stevig, of is dat maar schijn?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 16:33

Sting schreef:
Wat tof! Ik vind het vaak zo jammer dat de ringen waar haren in verwerkt zitten, niet intensief te dragen zijn. Met hars lijkt me wel stevig, of is dat maar schijn?

Het mooie van hars is dat het waterproof is. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld een ring met de haren van alle 4 haar kleinkinderen en draagt deze dag/nacht 24/7 (dus ook tijdens het schoonmaken, afwassen, douchen en badderen :D)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 20:00

wow <3 <3
wat een mooie ringen, ik vind vooral die van foto 3 mooi <3
Ik heb je een mail gestuurd naar het infoadres :o

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:14

Prachtig!

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 17:21

Leuk! Ik wil het ook proberen, heb gister mijn hars besteld :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:23

Je hebt van mijn overleden hond zijn haren destijds een prachtige ketting kunnen maken. Nog altijd draag ik deze met trots! Hij is nog maar 1x af geweest omdat het moest ergens voor, maar behalve dat heeft het mijn nek nog nooit verlaten. De kwaliteit is echt geweldig! Nogmaals bedankt, leuk om zoveel nieuwe ontwikkelingen erin te zien! :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:31

Wat leuk! <3

3 Jaar geleden heb ik mijn zus een armband gegeven voor haar verjaardag en die ziet er nog prachtig uit :j Ik ga binnenkort ook maar eens wat bestellen :))

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:38

Wauw! Ik hoop dat je dit nog heel wat jaren blijft doen, want tegen de tijd dat mijn zoon begint te wisselen wil ik absoluut zoiets hebben met z'n tand erin! <3

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:45

Prachtig! Zou je mij een pb kunnen sturen met de prijzen? Vind die ketting met dat ''zwevende'' haar echt heel erg mooi

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:46

Knap hoor, is eens wat anders!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 11:42

@ Tigress en Daphne - wat een mooie berichten! Dat zijn natuurlijk de allerbeste complimenten dank jullie! :D

De anderen natuurlijk ook bedankt voor jullie leuke berichtjes, wordt erg gewaardeerd :)

@Bamii- ben benieuwd wat je ermee gaat maken! Zorg wel voor voldoende ventilatie, het is geen 'lekker spul' ;).

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 11:46

Prachtig! Ben ook erg benieuwd naar prijzen.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 14:43

Ja! Een topic vol met prachtige dingen :D
Ik ben zo ontzettend blij met de twee hangers die je hebt gemaakt :) Ze worden dagelijks gedragen en met name over de platte zilveren hanger krijg ik vaak hele positieve, leuke opmerkingen. <3 Ik zie dat hij ook op je site staat, wat leuk! Het is echt zoveel mooier geworden dan ik me had kunnen bedenken :)