[FOTO] New York City "14

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

[FOTO] New York City "14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 15:13

Beter laat dan nooit :') Ik besloot vandaag even nog wat foto's te bewerken van mijn reis naar NYC die ik in mijn eentje heb ondergaan in december 2014 (tot januari 2015). Bij deze dus nog enkele foto's. Deze zijn gemaakt in mijn eerste week van NYC.

1. Een behoorlijk dronken man op een trappetje
Afbeelding

2. Het algemene straatbeeld van Manhattan...
Afbeelding

3. Deze foto, deze man en zijn hond, spreken mij echt enorm aan. Gewoon een reality check.
Afbeelding

4. Een praktisch verlaten metrostation
Afbeelding

5. Muziekband op een metrostation
Afbeelding

6. Wallstreet
Afbeelding

7. Nog een paar prachtige skyline foto's gemaakt vanaf de Staten Island Ferry
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Nou dat was het. Ik vind het heerlijk om terug te kijken naar deze foto's, het was echt een ontzettende ervaring om zo in je eentje te beleven... Ik denk er met tranen in mijn ogen van plezier naar terug.

geerte

Re: [FOTO] New York City "14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:20

Wat een ontzettend mooie foto's, vooral de eerste 4 vind ik ontzettend mooi, een beetje rauw ofzo. De laatste foto's ook mooi maar toch iets minder.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-16 22:34

dankjewel :P eerste 5 foto's zijn ook echt een beetje "street photography" stijl. Inderdaad "Raw" pictures :P ben blij dat ze het ook zo overbrengen. laatste fotos zijn meer sfeerbeelden, niet extreem bijzonder maar vond ze leuk om te laten zien :P

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:51

Gedurft hoor! Daklozen vast te leggen, ik durf dat nooit zo goed :o
Mooie platen! 4 en 5 zijn mijn favoriet, fijne bewerking!

Ook ik vind de laatste foto's van de skyline iets minder. De ruis en grove donkere kleuren storen me nogal ! Maar dat kan smaak zijn :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 12:54

Ik voelde mij vooral banketstaaf dat ik geen geld had om te geven. De eerste week heb ik alles met een creditcard gedaan omdat ik dus blijkbaar niet kon pinnen omdat ik mijn code niet meer wist :')
Dus daar voelde ik mij vooral banketstaaf over.

De foto's van de skyline zijn allemaal door glas heen gemaakt, wat helaas wel wat van de kwaliteit wegneemt! Ik heb bewust de laatste er toch bij gezet omdat dit toch een totaalplaatje is van de skyline met Liberty erbij :P Ik had eerst voornamelijk foto's van Liberty met New Jersey op de achtergrond wat echt lelijk is :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:05

Ik vind je eerste foto niet echt gelukt, het scherptepunt lijkt op de broek te liggen waardoor je blik erg naar zijn kruis getrokken word. Het gezicht valt heel erg weg in het donkere :)
De tweede vind ik wel sterk, focus ligt goed op de dakloze en er zit een mooie scherptediepte omheen.
Derde vind ik ook mooi alleen jammer dat ie zo krap genomen is :)
Nummer vier lijkt wat scheef te staan, wel een mooi beeld.
Vijf heeft hele mooie kleuren! Had wat meer vanuit het midden geschoten kunnen worden
Nummer 6 heeft volgens mij veel ruis, jammer. Kerstboom lijkt wat overbelicht maar de vele lichtjes kunnen dat natuurlijk erg vertekenen
Nummer 7 vind ik heel mooi. Hele rustige sfeer en mooie compositie
Nummer 8 & 9 vind ik wat saaitjes, niet echt iets bijzonders op te zien.

Nummer 2 & 7 vind ik erg mooi! :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:17

Thnx Marjoow :)

Bij foto 1 is scherpgesteld op de schoenen en heb ik bewust het contrast zo groot gemaakt dat zijn hoofd wegvalt, omdat die ook in een "donker gat" zit op dat moment. Misschien wat te diep :P

Bij foto 3 kon ik hem niet anders nemen. Ik stond met mijn rug tegen de muur aan, met een 50mm is het vrij lastig om met afstand te spelen als we het over hartje NYC hebben :P Maar ik begrijp wat je bedoeld met wat krap.