[FOTO] Wat vinden jullie van deze foto's?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sannexbandit

[FOTO] Wat vinden jullie van deze foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 19:23

hee allemaal,
Ik fotografeer al een tijdje en vind dit ontzettend leuk! ( heb ook mijn website http://www.sanneunifotografie.nl )
Ik ga niet al te lang praten dus zal even wat foto's laten zien. Tips, tricks, vragen enzovoort zijn ALTIJD welkom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Liefss
img]m/KGMMgA.jpg[/img]
Laatst bijgewerkt door Meloen op 09-03-16 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

hamsterfan

Re: Wat vinden jullie van deze foto's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 08:44

Ze zijn eigenlijk allemaal niet scherp en met uitzondering van de 2e en 3e foto ook erg donker :)

Om feedback te ontvangen is het handig als je je foto's nummert, misschien dat je dat nog even kan doen?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 09:07

Vind dat er soms scherpte en bewerking bij mag maar vooral het tweede deel vind ik wel mooi! (foto 6 7 en 8 van bovenaf)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 12:50

Ik denk dat je iets te hard gaat! Ik zie je dat je op je site al fotoshoots aanbied en een heel portfolio hebt etc, maar ik persoonlijk vind het daar misschien nog iets te vroeg voor. Je foto's vind ik nog niet van dusdanige kwaliteit om echt aan klanten te kunnen bieden. Dat geeft niks, iedereen begint ergens :D Maar ik zou wel eerlijk zijn naar jezelf toe en eerst even lekker verder oefenen. Waarom nu al commercieel gaan denken? Er zijn al zo veel fotografen.

Ze zijn vrijwel allemaal niet echt scherp. Heb je je foto's zelf ingesteld of op de automatische stand geschoten?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-16 13:02

Even wat puntjes van kritiek waar je hopelijk iets aan hebt.

Foto 1 is een heel slechte uitsnede. Oren zijn belangrijk voor de expressie en moet je dus eigenlijk altijd heel er op hebben. (Of niet, maar niet half.)
Wil je het oog benadrukken, snijdt dan vlak daarboven af, maar ook eronder, boven de neusriem van het halster want dan is het halster op zich weer heel storend.
Het is nu een foto zonder verhaal, zonder expressie, zonder onderwerp.

Bij foto 2 groeit er een boom (en ander hout opzij ) uit de kont van het paard. Altijd op dit soort dingen letten!

Op foto 3 ook een zeer storende achtergrond links, die had je er zo af kunnen snijden.

Bij foto 4 maakt het onderwerp zich niet los genoeg van de achtergrond. Wellicht had het beter uitgepakt als ze midden in de bak hadden gestaan zodat je er meer zand omheen had en maar een strookje wei en lucht, of als je een hoger of lager camera standpunt had genomen.
Expirimenteer daar eens mee.
Je had die foto naar mijn inziens ook beter anders kunnen snijden. Zo bv. (Ik heb ook de kleuren wat opgehaald, de foto doet heel flets aan):
Afbeelding

sannexbandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 18:07

Marit schreef:
Ik denk dat je iets te hard gaat! Ik zie je dat je op je site al fotoshoots aanbied en een heel portfolio hebt etc, maar ik persoonlijk vind het daar misschien nog iets te vroeg voor. Je foto's vind ik nog niet van dusdanige kwaliteit om echt aan klanten te kunnen bieden. Dat geeft niks, iedereen begint ergens :D Maar ik zou wel eerlijk zijn naar jezelf toe en eerst even lekker verder oefenen. Waarom nu al commercieel gaan denken? Er zijn al zo veel fotografen.

Ze zijn vrijwel allemaal niet echt scherp. Heb je je foto's zelf ingesteld of op de automatische stand geschoten?

Zelf ingesteld, het weer veranderde ook steeds..

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 18:28

Kun je hier neerzetten welke instellingen je hebt gebruikt bij de verschillende foto's? Dan kan ik wat gerichter tips geven!