Ondertitel logo: Fotografie? Visueel vormgever? Design?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Herlinde98

Ondertitel logo: Fotografie? Visueel vormgever? Design?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 20:36

Hallo allemaal,

Ik ben voor de hobby veel bezig met het "knutselen" van dingen.
Ik fotografeer veel en ik pruts wat met (hele simpele) logotjes en andere beelden in photoshop.
Ik heb de mogenlijkheid gekregen om een simpel logo te ontwerpen voor een zitmaaier racing team.
En als dankjewel daarvoor krijg ik mijn eigen logo als reclame op een zitmaaier.
Voorheen gebruikte ik alleen in mijn foto's een simpel logo met tekst "Herlinde Dorgelo fotografie" maar past het wel bij wat ik doe?
Ik wil graag in een nieuw logo duidelijk maken dat ik niet alleen fotografeer maar ook andere bewerkingen en creaties maak.
Maar wat is hier nou een goeie betiteling voor?
En wat kan nou eigenlijk wel en wat niet in mijn logo gelet op mijn niveau.
Design, visueel vormgever, grafisch vormgever?
Dit zijn al best dure woorden die toch wel wat gevorderder klinken dan dat ik ben.
Misschien gewoon zoiets als creaties?

Ik ben op zoek naar een begrip dat mijn werk kan omvatten, kan iemand mij helpen ?

Groetjes :wave:

maava

Re: Ondertitel logo: Fotografie? Visueel vormgever? Design?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:41

Als je allround wilt gaan werken zou ik jezelf eerst vormgever noemen. Misschien ook wel media vormgever, beide klinken misschien luxe maar vormgever zelf is al vrij basic.
Met een logo hiervoor zou ik iets doen wat bij je past, maar niet te veel naar een kant toe trekt. Als je heel breed wilt blijven kan je bijv. alleen je initialen doen.
Je mag me alles vragen, Media vormgever in opleiding en ik heb dezelfde problemen als jou gehad :j

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 20:46

Dankjewel ! Ik denk dat ik nu eerst nog wel een heel simpel logo blijf houden. Heb heel toevallig al wel lat lopen spelen met initialen. Ik heb het idee dat ik mezelf meteen al zo betitel met vormgever fotografe designer enz. Ik houd het denk ik eerst liever bij "waar ik me mee bezig hou" dus fotografie vormgeving design... Wat is jou mening hierover?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:57

Je hoeft natuurlijk niet onder je logo neer te zetten wat je doet, als mensen vragen wat je doet kan je opnoemen wat je op het moment het meest bezig houd. Zelf noem ik me media vormgever, zo heet mijn opleiding ook, en ik doe gewoon fotografie, web design en grafische vormgeving en film. Hardstikke breed dus. Als je bijvoorbeeld jezelf Fotograaf gaat noemen omdat je daar het meest mee bezig bent gaan mensen inderdaad denken dat je alleen fotografeert. Als je je comfortabel voelt met deze 'titel' kan je altijd nog zeggen dat je ook meer doet, maar vooral fotografie.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 00:11

Ik moet zeggen dat je je naam (met blik op initialen) erg mee hebt zitten als het om grafisch werk gaat (HD), ik zou daar zeker gebruik van maken als ik jou was.

Wat betreft een 'titel' moet je denk ik bedenken wat je in de toekomst wil. Ben je van plan je werk te maken van het vormgeven? Zo ja, dan zou je voor een 'vormgever' titel kunnen gaan, maar het ligt er denk ik voornamelijk aan hoe professioneel je het wil. Doe je het puur voor de hobby, kan je ook voor iets als "HD creaties" (of creations, Engelse variant) kunnen gaan. Zoals ik het nu lees denk ik eerlijk gezegt dat dat beter past bij wat je wil dan een titel als vormgever. Of woorden als designs of graphics, dan geef je jezelf nog niet direct een titel maar staat het wel voor het werk wat je maakt. Mooie website maken met diverse werkjes erop, dat als mensen op je logo-naam googlen, dat ze kunnen zien wat je allemaal aan grafische dingetjes doet.

Denk vooral dus goed na over wat je uit wil stralen met het logo en wat je toekomstplannen zijn. Verder, doen waar jij je goed bij voelt. Zorg dat je zelf 100% achter je logo/naam staat straks. Succes!

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 14:12

Ik ben nu zo ver..
Afbeelding
Ik weet alleen niet goed hoe ik die HD zo mooi mogelijk kan maken.
Zit nog een beetje te klungelen met hoe hij het beste op HD lijkt en zo persoonlijk mogelijk.
Ik heb wel besloten dat ik het getypte eronder net zo als mijn logo voor de foto's laat dan past het mooi bij elkaar.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:38

Ik vind je idee van de combinatie van HD goed bedacht! Hij oogt wel wat rommelig, waarschijnlijk omdat deze met de muis (?) is getekend. Speel lekker met lettertypes en kijk wat past.
Je kan de HD op papier tekenen, inscannen en met illustrator overtrekken. (met de pentool of overtrek gereedschap.) Dan heb je een strak logo makkelijk gemaakt.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 14:39

Maak je het logo in photoshop of illustrator?

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 14:36

photoshop..
Ik ben nog niet zo ervaren dus ik "pruts" op mijn manier maar wat..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:47

Illustrator is handiger voor logo's, die maakt de brush-stroken automatisch strakker en je kan elk lijntje ook nog aanpassen zodat je strakke lijnen kan krijgen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 14:48

Wat momenteel helemaal in is zijn dit soort logo's: https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q= ... 0392206027

Zou je daar niet iets mee kunnen? Persoonlijk komt je logo een beetje rommelig over, en ik vind je lettertypes ook een beetje met elkaar clashen.... Persoonlijk zou ik je tweede lettertype als 'hoofd'lettetype gebruiken. Maar da's eigen smaak natuurlijk!

Herlinde98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 19:07

Bedankt voor de feedback..
Ik ga nog even verder proberen.
Zit er wel over na te denken om het uit handen te geven zodat ik echt iets krijg dat mooi strak is afgewerkt.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-16 22:12

Ik had hetzelfde probleem als jij! Ik ga nu gewoon onder de naam 'MHilarius' en plak er gewoon elke keer wat anders achter, haha. Ik heb nu dus al MHilariusTutorials, MHilariusFotografie en MHilariusDesign. Mijn KVK naam is MHilarius Fotografie en Media.

Bij jou zou ik zelf ook gewoon voor enkel je naam gaan. Creations zou kunnen maar ik vind 3 woorden dan eigenlijk weer te lang voor een logo. Wat 'in' is qua logo's is opzich voor jou niet heel belangrijk, wat belangrijker voor jou als vormgever is, is dat het logo past bij jou stijl!

De letter zou ik inderdaad of anders uitwerken, of weg laten want nu ziet hij er inderdaad rommelig uit. Wil je echt verder gaan met logo's maken, zit je, helaas, toch echt wel vast aan Illustrator. Photoshop werkt met pixels wat voor logo's niet zo handig is :P