[SCH] [WIP] Special Air Services, Cessna 172

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH] [WIP] Special Air Services, Cessna 172

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 07:17

PH-KAC van Special Air Services in Teuge. ENORM doek, 1 meter bij 1,20 (ongeveer, give or take) Ben van plan 'm aan de vliegschool te geven in Teuge als hij klaar is, maar dan moeten ze hem wel komen ophalen/betalen. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja, ik wéét dat de lijnen niet echt recht zijn, niet echt een vaste hand. Toch probeer ik het zo netjes mogelijk te doen. Toch een paar dingen die mij nog dwars zitten. Wolken? Het wit van het vliegtuigje minder 'wit' maar meer gebroken wit? Kloppen de verhoudingen? Is de vleugel niet te smal?

Voorbeeldfoto:
Afbeelding

En ja, vliegtuig is een beeeeeeeeetje gedrongen, hopelijk valt het niet op...?

CoonArt

Re: [SCH] [WIP] Special Air Services, Cessna 172

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 16:28

Stappie verder...

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 16:57

Dat is inderdaad gróót! :wow: Bijna op ware grootte. ;)
Hij is inderdaad iets te kort, maar het grootste probleem is dat de cabine en dus de vleugel te hoog is. Als je die lager maakt tot het rechterhoekje van de vleugel weer precies bij het lichtrode streepje op de romp eindigt dan zijn de verhoudingen al een stuk beter.

Werkt dat trouwens als businessmodel? Ongevraagd een schilderij van iets maken en dan naar de eigenaar gaan en zeggen dat ze moeten betalen als ze het schilderij willen hebben?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 17:03

xyzutu2 schreef:
Werkt dat trouwens als businessmodel? Ongevraagd een schilderij van iets maken en dan naar de eigenaar gaan en zeggen dat ze moeten betalen als ze het schilderij willen hebben?

Waar haal je dát vandaan? Het is bij mij NOOIT VERPLICHT om iets te kopen, wilde alleen laten zien waar ik aan bezig was. :)

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:10

Dat is ook niet wat xyzutu2 zegt. Even de vraag opnieuw lezen!

Het valt wel op dat het vliegtuig gedrongen is.. Ik heb echt 0,0 verstand van vliegtuigen, maar het lijkt nu een ander model..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 17:11

HorseyDude schreef:
xyzutu2 schreef:

Waar haal je dát vandaan? Het is bij mij NOOIT VERPLICHT om iets te kopen, wilde alleen laten zien waar ik aan bezig was. :)

Uh, dat haal ik hieronder vandaan?

HorseyDude schreef:
Ben van plan 'm aan de vliegschool te geven in Teuge als hij klaar is, maar dan moeten ze hem wel komen ophalen/betalen. :)

Ik schrijf ook nergens dat jij mensen verplicht om te kopen. :)
Ik herhaal alleen wat jij zelf schreef, namelijk dat de vliegschool heb mag hebben maar dan moeten ze hem wel betalen. Dat is toch hetzelfde wat ik schrijf? Je laat het schilderij wel aan ze zien zodat ze kunnen bepalen of ze hem willen kopen of niet - ik vroeg of je dat vaker zo deed en of dat werkte als businessmodel?

Ik kan me namelijk goed voorstellen dat zo'n eigenaar wel een schilderij van zijn vliegtuig zou willen hebben,maar vaak hebben mensen dan toch hun eigen voorkeuren, zoals per sé in aquarel of olieverf, of van een bepaald formaat zodat hij ergens aan de muur past.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-16 17:16

_Ekenna schreef:
Dat is ook niet wat xyzutu2 zegt. Even de vraag opnieuw lezen!

Het valt wel op dat het vliegtuig gedrongen is.. Ik heb echt 0,0 verstand van vliegtuigen, maar het lijkt nu een ander model..

Ja beetje expres gedaan zodat het op het doek pastte... :') Daarom had ik het ook in de OP gezet. :)

Maar het doek is écht zo groot hoor.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 21:08

Bada-BING, bada-BOOM! Begin van wat schaaaaaaaduw!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 22:42

Mooi om te zien hoe de grijze schaduwen het vliegtuig al echt meer body geven!

Wel vraag ik me af waarom je de cockpit en de vleugels niet verlaagd hebt zoals het op de foto is? Zoals ik volgens mij ook al eerder schreef zijn de verhoudingen dan namelijk in 1x goed en is het vliegtuig ook niet meer zo gedrongen. Nu is de cockpit nog steeds te hoog waardoor het hoofd van de piloot ook te groot uitvalt (zijn lijf zou zo nooit in de cockpit passen).
Maar misschien heb je daar een reden voor?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 23:33

xyzutu2 schreef:
Mooi om te zien hoe de grijze schaduwen het vliegtuig al echt meer body geven!

Wel vraag ik me af waarom je de cockpit en de vleugels niet verlaagd hebt zoals het op de foto is? Zoals ik volgens mij ook al eerder schreef zijn de verhoudingen dan namelijk in 1x goed en is het vliegtuig ook niet meer zo gedrongen. Nu is de cockpit nog steeds te hoog waardoor het hoofd van de piloot ook te groot uitvalt (zijn lijf zou zo nooit in de cockpit passen).
Maar misschien heb je daar een reden voor?

Omdat het al niet meer kon. Eerst was de plane erop gezet, dan gelijk de lucht... Was gewoon verkeerd begonnen (te snel, te ambitieus zoals gewoonlijk!) , maarja... nu roeien met de riemen die je hebt. Zal geen 2e keer overkomen als ik hierna die Fokker S11 erop ga zetten op een ander doek... -O-

Maarja, ben al te ver om te stoppen dus ik ga er maar mee door. Doek was al duur genoeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:55

Is dit dan aquarel? Want met acryl of olieverf kun je de verkeerde delen toch gewoon opnieuw inschilderen op de juiste plek?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 07:29

xyzutu2 schreef:
Is dit dan aquarel? Want met acryl of olieverf kun je de verkeerde delen toch gewoon opnieuw inschilderen op de juiste plek?

Dit is met acryl maar omdat ik nu best wel ver ben en het eigenlijk zonde vindt om álles weer over te verven na de vele moeite laat ik dit maar zo. Er komt nog meer schaduw bij (vooral op de buik!), wolkenlucht en netjes met zwarte verf de lijnen overdoen.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 19:28

Afbeelding

Update!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 21:08

OH MY! Nu begint het interessant te worden... Afbeelding

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:12

HorseyDude schreef:
xyzutu2 schreef:

Dit is met acryl maar omdat ik nu best wel ver ben en het eigenlijk zonde vindt om álles weer over te verven na de vele moeite laat ik dit maar zo. Er komt nog meer schaduw bij (vooral op de buik!), wolkenlucht en netjes met zwarte verf de lijnen overdoen.

Met acryl is overschilderen helemaal niet moeilijk hoor ;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-16 16:45

Inmiddels zijn we 2 weken verder en zit ik NÓG te freubelen aan die plane... OH MY! Zijn jullie niet van mij gewend, hè? :) Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 19:53

THE END! Eindelijk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding