Maargoed, bij dezen dan maar
Al in december 2014 kwam ik een plaatje tegen van een koe met pasgeboren (nog nat) kalf. Zo lief! Dus ik besloot het te gaan schilderen. Inmiddels zijn we dus meer dan een jaar verder en het is nog steeds niet af. Ik heb vooral heel weinig tijd gehad, helaas.
Dit is mijn eerste serieuze schilderij met olieverf. Het is ook de eerste keer een koe en een kalf... veel eerste keren, maar eerste keren pakken bij mij meestal niet héél dramatisch uit
Dit is de foto: http://oi67.tinypic.com/2mgtqgk.jpg
De foto heb ik enkel gebruikt voor de opzet en daarna nog even vastgehouden voor bij de invulling, maar al snel heb ik ook aanpassingen gedaan en ben ik naar eigen inzicht verder gegaan, de foto daarbij losgelaten. Verwacht dus geen kopie van, maar eerder een ontlening aan/vrije invulling van de foto.
Volg hieronder het ontstaan van 'koe met kalf'!
De foto's zijn, op twee na, van mobielkwaliteit... Ik hoop het werk snel af te kunnen ronden. Het formaat is +- 30x24, olieverf op doek. 1. Een eerste opzet (schrik niet!). December 2014.

2. Begonnen met details op het kalf. Juli 2015.

3. Ook de kop. Juli 2015.

4.

5. Begin aan de neus van de koe

6. En verder met de kop. Augustus 2015.

7.

8. Oktober 2015.

9.

10. Dit is hoe het er nu voor staat. Borst en poot van de koe ingevuld, stro toegevoegd.

De laag stro moet nog verder uitgewerkt en afgemaakt worden, dat lijkt me duidelijk
Verder ben ik niet tevreden met de poten van het kalf, die wil ik nog wat gedetailleerder en minder wit maken. Ook de voor ons linkerhoorn (van de koe) vind ik helemaal niks, maar ik ben een beetje bang het te verpesten door er steeds maar aan te blijven prutsen. Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn zeker welkom!

Ik houd me aanbevolen!