Plekjes om foto's te maken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HaKuNaMaTa

Plekjes om foto's te maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 18:03

Hallo,

Zojuist ben ik begonnen met foto's te maken. Ik heb afgelopen weekend voor het eerst uitgeprobeerd hoe en wat in Havelterberg bij de hunebedden. Hier een linkje naar de foto's :

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar leuke plekjes om foto's te maken. http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=1877104

Zelf zat ik te denken aan;

- Efteling (heb er toch aan abbo op)
- Zoopark Overloon
- Het land van ooit
- Eindhoven de graffiti muur
- Zoo park Wassenaar. (indien het mogelijk is om daar binnen te komen(Een oude verlaten dierentuin die al ruim 30 jaar gesloten is))

En verder nog wat leuke plekjes die ik tegen kom, bijvoorbeeld langs de Maas en dergelijke.

Maar deze plekjes heb je natuurlijk zo gezien. Dus mijn vraag, weten jullie nog leuke plekken waar je foto's kan gaan maken, van bijvoorbeeld monumenten, of een mooi natuurgebied.

Misschien is het leuk als we deze plekken met elkaar kunnen delen, voor inspiratie?? Dus iemand nog meer ideeën?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:16

xkimmieejj schreef:
En verder nog wat leuke plekjes die ik tegen kom, bijvoorbeeld langs de Maas en dergelijke.

Maar deze plekjes heb je natuurlijk zo gezien.

Mijn ervaring is dat je juist deze plekjes helemaal niet zo gezien hebt. Ze veranderen ieder seizoen en met iedere lichtinval, iedere dag.
Je kunt hier juist zo creatief mee zijn.

Foto's van een efteling, land van ooit o.i.d. zou ik minder snel naar kijken dan foto's van een mooie willekeurige plek buiten.

HaKuNaMaTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-16 18:27

Goof schreef:
xkimmieejj schreef:

Maar deze plekjes heb je natuurlijk zo gezien.

Mijn ervaring is dat je juist deze plekjes helemaal niet zo gezien hebt. Ze veranderen ieder seizoen en met iedere lichtinval, iedere dag.
Je kunt hier juist zo creatief mee zijn.

Foto's van een efteling, land van ooit o.i.d. zou ik minder snel naar kijken dan foto's van een mooie willekeurige plek buiten.

Je hebt gelijk, maar ik hou er zelf meer van om naar verschillende plekken toe te gaan ipv 10 keer naar dezelfde, uiteraard zal dat ergens wel voor gaan komen. Maar ook monumenten fotograferen trekt mij meer aan dan bijvoorbeeld 10 keer langs de maas gaan lopen in de hoop dat er eindelijk dat ene bloemetje in de bloei staat, en dat de kans er dan ook is dat die door de schotsehooglanders opgegeten zijn.

Ik weet niet goed hoe ik het uitleggen moet, maar ik hoop dat je me begrijpt hihi!

mbkaatje

Re: Plekjes om foto's te maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 15:17

De andere plekjes ken ik niet zo goed, maar in de Efteling kan je wel mooie foto's maken hoor. Vooral als het donker is, is het prachtig om foto's te schieten. Maar daarvoor is het misschien al weer wat te laat in het jaar.