[TEK] Oog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nooor_

[TEK] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 17:20

Hallo :D

Ik ben begonnen met het kleuren in een kleurboek voor volwassenen en toen kreeg ik enorme zin om zelf iets te gaan maken. Ik heb hiervoor nooit getekend voor het mooie dus dit is de eerste keer dat ik echt iets probeer, maar het lukt wel aardig moet ik zeggen :)
Ik heb het zonder voorbeeld gedaan en ze kijkt nu heel geschokt, ik weet nu alleen wel hoe ik dat kan voorkomen de volgende keer.

Ik hoop dat jullie goede tips hebben om het nog beter te krijgen.
Ook gelijk de stappen ervoor erin, misschien interessant om te zien :)
Sorry voor de matige foto kwaliteit, is gewoon met mijn mobiele telefoon gemaakt.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

En hoever ik nu ben gekomen, waarmee ik aardig tevreden ben:

Afbeelding

Groetjes Noor :D

CoonArt

Re: [TEK] oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 17:24

Ik geloof dat iemand naar me kijkt...

Heb helaas geen tips maar kan wel zeggen ga zo door! +:)+

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: [TEK] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:26

Ik weet wel hoe je dat geschokte kan voorkomen. Je ziet nu de volledige pupil, maar bij een "relaxed" oog zie je dat een kleine rand (2-3 mm op de tekening) wegvalt aan de onderkant en bovenkant.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:58

princie1999 schreef:
Ik weet wel hoe je dat geschokte kan voorkomen. Je ziet nu de volledige pupil, maar bij een "relaxed" oog zie je dat een kleine rand (2-3 mm op de tekening) wegvalt aan de onderkant en bovenkant.

Om even verwarring te voorkomen, denk ook dat je dat gewoon bedoelde, maar het gaat om de iris die zowel boven als onder wat bedekt wordt door de oogleden :)
Hoe dan ook, voor iemand die nooit tekent, echt heel goed! Ook zeker als je het zonder voorbeeld hebt gedaan :D Het slijmvliesje en dat gekke frummeltje aan de linkerkant (de ooghoek die zegmaar aan de neuskant zit) zou nog iets groter mogen maar verder heb je de anatomie van het oog heel goed neergezet.

De enige 'tip' die ik je kan geven is ga door met tekenen!
Als je echt wat serieuzer wil gaan tekenen kan je nog wat oefenen met verschillende hardheden van potloden. Met een zachter potlood kan je net wat diepere en zachtere schaduwen maken bijvoorbeeld.

Nooor_

Re: [TEK] Oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-16 17:39

Dankje! Dat bedoelde ik inderdaad haha :)
Ik heb wel geprobeerd inderdaad met een zachter potlood zachtere schaduwen te maken, maar ik kan daar nog niet zo goed mee omgaan :D
Ik zal proberen inderdaad te blijven oefenen :)