. Op een tentoonstelling heb ik een schilderij gezien van een stier, waar heel veel kleur gebruikt was voor het dier, maar zachter voor de omgeving. De stier was vervolgens overgoten met hars. Prachtig ding, maar het prijskaartje (€2500) beviel me iets minder
. Daarbij heb ik ook dan liever een eigen dier aan de muur natuurlijk.Met aardig wat zoekwerk op Google kwam ik er achter dat deze techniek nog niet heel erg veel gebruikt wordt. Ook kon ik niet echt voorbeelden vinden van wat ik heb gezien of in m`n hoofd heb. Wie kan mij helpen aan meer info? De volgende vragen spelen door m`n hoofd.
- Is dit een techniek die "makkelijk" te beheersen is? Zouden jullie het aandurven om hier mee te experimenteren bijvoorbeeld? Of zou je een schilderij maken, en het door iemand anders in samenwerking laten gieten? Als ik dit aan een schilder/kunstenaar vraag, hoe staan jullie daar tegenover? Je eigen werk word dan "bewerkt" zeg maar...
- Is het wel mooi? Ik vond dat ene schilderij prachtig, maar hoe valt het over het algemeen? Zijn er stijlen of technieken (verf/materiaal) beter of juist absoluut niet geschikt?
- Aan wat voor prijskaartje moet ik denken? Kunst mag wat kosten uiteraard, maar ik ben helaas niet rijk.
- Andere tips?
Ik zou heel graag van jullie horen hoe jullie hier naar kijken voor ik iemand benader. Ik wil natuurlijk niemand beledigen. Het is een droom die ik graag vorm wil geven, maar ik weet niet of het überhaupt mogelijk is.