Sinds 2009 maak ik sieraden met paardenhaar. Door de jaren heen heb ik ontzettend veel gemaakt en inmiddels heb ik thuis een fijne werkplaats waar ik vrijwel alle goudsmid werkzaamheden kan doen. Onlangs heb ik een nieuwe website gepubliceerd, en eigenlijk zou het nu ook wel leuk zijn om jullie bokkers wat van de sieraden te laten zien!
In dit topic zal ik met name wat sieraden laten zien, maar misschien is het ook een idee om jullie 'een kijkje in de keuken' te geven in een volgend topic. Hoe worden de sieraden gemaakt en wat komt er allemaal bij kijken... Idee?

Groetjes Eline
www.EquiSieraad.nl
1. Slavenarmbanden
Dit is een stevige sterling zilveren armband waarin het haar goed beschermd ligt. Leverbaar in dop- of scharniersluiting en er kan uiteraard ook een lasergravure in.

2. Ringen
We willen graag sieraden maken die voor iedereen betaalbaar zijn. Echter gebruiken we wel alleen sterling zilver en goud, dus geen staal. We willen immers wel kwaliteit leveren. We hebben daarom een systeem waarbij je ringen kunt uitbreiden met aanschuifringen. Hieronder een ring met een enkele vlecht en een aanschuifring met zirkonia's. Erg sjiek! De categorie ringen wordt binnenkort nog verder aangevuld.

3. Gevlochten armbanden
Nieuw op deze website zijn de gevlochten armbanden. Deze hadden we eerder ook, maar dan niet van sterling zilver. Deze armbanden kun je geheel naar wens aanvullen met schuifkralen, bedels, stempel letters etc. De armbandjes dragen fijn omdat ze zich naar verloop van tijd naar je arm vormen.

4. Gouden sieraden
Omdat we alles in eigen atelier maken, zijn volledig gouden sieraden ook mogelijk. Echter, goud is op dit moment erg duur, vandaar dat we de sieraden in volledig 14k goud niet standaard op de website hebben staan. Wel hebben we leuke alternatieven; sterling zilveren sieraden met een laagje 14k goud. Deze sieraden blijven lange tijd goud, maar kunnen op een gegeven moment naar sterling zilver verkleuren. Wij kunnen hem dan polijsten, zodat je weer een zilveren sieraad hebt dat als nieuw is. De armband verliest zijn waarde dus niet! (Wil je wel liever 100% 14k goud, neem dan even contact op

5. Kettingen
De kettingen worden vanuit een plaat zilver gemaakt. We hebben ronde en vlakke kettingen, maar we maken ook steeds meer gebruik van transparante hars. De ketting hieronder beschermd het haar uitstekend. De hanger kan ook overdwars (horizontaal) tussen de ketting worden geplaatst. Veel eigen wensen zijn dus mogelijk!

6. Voorproefje
Jullie bokkers krijgen een klein voorproefje.. Er zijn namelijk ontzettend veel ideeën die nog verder uitgewerkt moeten worden en nog niet op de website staan. Ook testen wij onze sieraden eerst zelf, zodat we zeker weten dat we kwaliteit kunnen leveren. Onderstaande sieraden zijn nog niet leverbaar, maar hier wordt aan gewerkt. Er komen dus nog veel meer sieraden aan!!

7. WINNEN
Afgelopen dinsdag hebben we een leuke actie gestart in samenwerking met Pumps & Paarden, waarbij je een setje van de nieuwste sieraden kunt winnen! Bij deze sieraden wordt het paardenhaar in hars gelegd, waardoor het niet kan beschadigen. De set bestaat uit een ketting, een armbandje en oorbellen, allen bezet met een rand zirkonia's. Als je op de link hierboven klikt, kun je zien wat je moet doen om deze set te winnen!

8. Maatwerk
Naast de standaard modellen die op de website staan, maken we ook sieraden naar eigen wens. Dit is een ontzettend leuk, creatief proces waarbij wij de wens van de klant omzetten naar een sieraad. Doordat ik in de werkplaats aan de slag kan met bijvoorbeeld een brander en hangmotor, kunnen we veel wensen realiseren! We helpen jou er graag bij. Een paar voorbeelden (oudere foto's met de zwarte achtergrond van onze oude website

Bedankt voor het kijken! We zouden een reactie erg leuk vinden!

www.EquiSieraad.nl
Volg ons ook op Facebook om als eerste op de hoogte te zijn:
http://www.facebook.com/equisieraad