[VRAAG] Analoge Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Colaaa

[VRAAG] Analoge Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 17:06

:wave:

Ik kon geen centraal topic vinden, over dit onderwerp ( vergeef me al ik verkeerd heb gekeken :') )
Maar bij ons op zolder lag een 3EHNT ET analoge spiegelreflex, het is volgens mijn vader een Russisch merk.

Maargoed, camera schoongemaakt het heeft in een brandend huis gelegen, dus het was wat smerig aan de buitenkant, maar aan de binnenkant puntgaaf ! Er zitten 2 lensjes bij een normaal 'kitlensje' en een zoomachtige lens.

Nu lijkt het mij heel leuk om daar wat mee te gaan stoeien en experimenteren. Maar dat moet je rolletjes hebben, welke rolletjes raden jullie aan en waren halen jullie ze weg ?

Naar ons idee moet ie het nog gewoon doen, zelfontspanner doet het nog, etc.

Ben helemaal enthousiast *\o/*

Voor de beeldvorming even gauw een plaatje van google.

Afbeelding

Anoniem

Re: [VRAAG] Analoge Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:13

In deze camera moet een 35mm film en als je begint zou ik lekker starten met rolletjes van de Kruidvat. Als je het leuk vindt kun je altijd nog investeren in duurdere rolletjes.

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 22:16

WiancaR schreef:
In deze camera moet een 35mm film en als je begint zou ik lekker starten met rolletjes van de Kruidvat. Als je het leuk vindt kun je altijd nog investeren in duurdere rolletjes.

Super ! Ik ga morgen gelijk even kijken ! En alleen de 35 mm passen erin ? Dat staat ook aangegeven op de verpakking ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 22:19

Alleen de 35mm film ja. Als je googled op het type camera in het Engels vindt je dat. De westerse benaming van je camera is trouwens de ZENIT ET, googled wat makkelijker.

http://camerapedia.wikia.com/wiki/Zenit_ET

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 22:23

WiancaR schreef:
Alleen de 35mm film ja. Als je googled op het type camera in het Engels vindt je dat. De westerse benaming van je camera is trouwens de ZENIT ET, googled wat makkelijker.

http://camerapedia.wikia.com/wiki/Zenit_ET

Super dankjewel voor de info !!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 12:58

Je bent welkom bij [HK] De analoge fotografie fotografen #1. :)

Maar inderdaad begin eerst eens met een simpel rolletje van de Hema/Kruidvat etc, eerst maar kijken of de camera en lenzen daadwerkelijk nog puntgaaf zijn. Daarna zou je bijvoorbeeld bij Lomography.com kunnen kijken naar de leukere rolletjes. :):)

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 15:38

Super magda ! Ik neem eens een kijkje in het topic !