[SCH] Eagles

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ElCid

[SCH] Eagles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 19:10

Omdat ik de Haida kunst erg mooi vind, de kunst van de Haida Indianen van de Noord- Amerikaanse Oostkust en uit Canada, schilder ik regelmatig Haida kunst i.c.m. het echte dier.
Deze 2 schilderijen zijn van adelaars en hun Haida tegenhanger.

Eagles in flight:
Afbeelding

Eagle and its mirror image
Afbeelding

En deze is alleen Haida;

Afbeelding

mar_fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:29

Anders! Ik vind vooral je bovenste erg gaaf.
Qua achtergrond zou ik het wel mooier vinden om dit meer uitgewerkt te zien. Het ziet eruit alsof je achteraf met (met water verdunde?) verf om je schildering heen verft. Een optie zou kunnen zijn om eerst je achtergrond op te zetten. Bijkomend voordeel is dan, dat de details asn de zijkanten van je onderwerp door overschilderen niet verloren gaan :)

*edit: ik zie net je andere topics, hou je er rekening mee dat op uk maar een keer per week een topic mag mogen geopend? Ik tem even :)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 20:51

Oh, foutje, ik was al weer te enthousiast.
Ik heb de verdunning expres gedaan, met verdunde olieverf. Die achtergrond was eerst opgezet en daarna rondom de vogels dikker opgezet. Ik vind het dus mooier zo, ik hou niet van een achtergrond in 1 kleur, maar gebruik altijd lichte en donkere vlakken. Ik vind dat er zo nl. meer beweging in het geheel komt :D .
Smaken verschillen, gelukkig maar.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 09:33

Zoals je in de regels en richtlijnen kunt lezen, mag je maximaal 1 topic per week openen op UK.
Daarom plaats ik hier een slotje.