[FOTO] Het jaar 2015: de start van Jikke Patist Fotografie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJikke

[FOTO] Het jaar 2015: de start van Jikke Patist Fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 19:20

Hallo, leuk dat je kijkt naar mijn allereerste jaaroverzicht ooit! :wave:

Afbeelding

2015 was het jaar dat ik echt naar buiten treed. Op 23 november 2014 had ik mijn allereerste fotomeeting met gezinnetjes in Leusden. Dit werd het begin van het fotograferen van onbekende mensen. Een grote eerste stap voor mij!

Afbeelding

Op 8 februari 2015 ging ik naar Jennifer (Calanddra op Bokt) om haar paarden op de foto te zetten, waaronder haar nieuwe Tinker Bayleigh!

Afbeelding

Op 9 maart vond ik het ook tijd voor een eigen Facebookpagina voor mijn fotografie. We springen door naar 17 mei. Ik had daar mijn tweede fotomeeting in Dorst. De meeting had het thema Mini Magical Forest.

Afbeelding

Toen werd het langzaam nog warmer en ging de zon nog meer schuinen: summer was on its way! Ik zocht vanaf toen ook portfoliomodellen om mijn portfolio op te vullen. Een vriendin wou graag zonsondergangsfoto's van haar verzorgpaard Juntos. Zo gezegd, zo gedaan. Datum geprikt en 22 juli was de dag. Al was het zo makkelijk nog niet, want er hing steeds bewolking. Net op het moment dat we het opgaven, ging de bewolking weg en konden we nog 10 minuten van de zonsondergang gebruik maken!

Afbeelding

Op een hele zonnige 26 juli had ik een fotomeeting met alleen maar Tinkers in Kootwijkerzand! Leuk om te zien hoe ze toch allemaal van elkaar verschillen.

Afbeelding

Vervolgens had ik op 23 augustus een leuke Australian Mini Shepherd voor de lens!

Afbeelding

Het najaar was een wat drukkere periode wat betreft fotografie met wel vier fotomeetings en één fotoreportage gepland.

De eerste fotomeeting was mijn eerste eigen fotomeeting georganiseerd met Lara van True Photographs op 20 september in de Herperduin. De fotomeeting bestond uit alleen maar stippelpaarden! Wat een feestje was dat om te fotograferen. Het was ook mijn eerste keer om actiefoto's in het water te maken. Tijdens deze fotomeeting heb ik zo veel geleerd en het was een geslaagde dag!

Afbeelding

De volgende fotomeeting was een hele bijzondere, namelijk een sprookjesmeeting op het strand in Noordwijk op 27 september. Met een hele grote fotografenlijst, werd ik toch uitgekozen. Nog steeds ben ik daar best trots op! De meeting was al een keer verplaatst en het weer was moeilijk te voorspellen, maar het weer was perfect die dag. Het was een hele lange dag, maar met goede MUaH's (Pamela Leijten en Estelle Zoet), leuke modellen (Emma Vlaanderen met Gill en Tessa Hassing met Spirit), mooie accessoires (vintagebruid.nl) en gezellige fotografen was het zeker het waard!

Afbeelding

Afbeelding

Eén fotograaf, Melissa Bouwman van Bri'Chel Fotografie, had ook haar pup Kaida meegenomen naar de meeting. Ik kon het niet laten om ook daar wat foto's van te schieten tijdens het prachtige licht dat we toen hadden.

Afbeelding

Daarna spring ik naar 11 oktober waar de volgende fotomeeting op mij stond te wachten met het thema Dream Time in Kootwijkerzand. Met veel verschillende modellen en een MUaH (Ghislaine Belvroy) was het een toffe dag!

Afbeelding

Aan het einde van oktober, 29 oktober, had ik een fotoreportage met Jessie en haar verzorgpaard Jonkvrouw.

Afbeelding

Mijn laatste fotografie-uitje was de fotomeeting met het thema Catching the Fall in Amerongen. Bij de meeting waren er zowel paarden als honden. Een goede boots voor mijn portfolio dus!

Afbeelding

Afbeelding

Op 4 december heb ik ook een nieuw logo voor mijn fotografie gemaakt. Mijn nieuwe logo zie je al af en toe verschijnen op de voorgaande foto's. Op 31 december is ook mijn eigen website voor mijn fotografie online gegaan!

http://jikkepatist.wix.com/fotografie

Dit was mijn fotografiejaar in 2015. Ik hoop nog meer sprongen te maken in 2016. Ik wil vooral meer fotoreportages gaan doen en ook meer gaan kijken naar mensenfotografie. Natuurlijk hoop ik nog meer te ontwikkelen en een nieuwe cameraset te bemachtigen. Hopelijk tot volgend jaar bij mijn jaaroverzicht van 2016! :D

Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:23

Prachtig Jikke, heel veel fotografie plezier en succes dit jaar!

WildDreams

Re: [FOTO] Het jaar 2015: de start van Jikke Patist Fotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:26

Heel mooi Jikke, je bent enorm vooruit gegaan! De verticale foto van de appa in het water blijft mn favoriet <3
Veel fotoplezier dit jaar!

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 19:30

Mooi overzichtje zo Jikke! Gave groei ook zichtbaar!!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-16 19:41

Dank jullie wel! Echt fijn om te horen! :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 20:24

Mooie foto's! :) echt gaaf gewoon!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 13:46

Dankjewel voor je compliment! :D

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 07:53

Kom ik ineens mezelf tegen op uitgelicht, met die prachtige foto die jij van Tirzah en mij maakte tijdens de tinker foto meeting. Je maakt hele mooie foto's, Jikke! Ik ben natuurlijk vooral blij met de foto's van Tirzah, maar die van de sprookjesmeeting zijn ook super mooi geworden en ik ben ook zeker fan van de mooie stippel foto's :D Alle goeds voor 2016, meid! Dat je maar een mooi jaar mag hebben ook op het gebied van fotografie *\o/*

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 09:05

Wow, ik hou van jouw stijl! Hele mooie foto's.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 10:34

Wauw Jikke wat een prachtige foto's <3
Zo jammer dat je zo ver weg woont.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 11:28

Uitgelicht; wat super leuk! *\o/*

Junia schreef:
Kom ik ineens mezelf tegen op uitgelicht, met die prachtige foto die jij van Tirzah en mij maakte tijdens de tinker foto meeting. Je maakt hele mooie foto's, Jikke! Ik ben natuurlijk vooral blij met de foto's van Tirzah, maar die van de sprookjesmeeting zijn ook super mooi geworden en ik ben ook zeker fan van de mooie stippel foto's :D Alle goeds voor 2016, meid! Dat je maar een mooi jaar mag hebben ook op het gebied van fotografie *\o/*

Dankjewel! Jij en Tirzah zijn een fantastisch en fotogeniek koppel. Ook ik kijk nog met plezier naar jullie foto's. :)

Akecheta schreef:
Wow, ik hou van jouw stijl! Hele mooie foto's.

Goed om te horen, dankjewel!

Dimphyl schreef:
Wauw Jikke wat een prachtige foto's <3
Zo jammer dat je zo ver weg woont.

Dankjewel! Middelburg is inderdaad niet om de hoek, maar ik reis doordeweeks gratis met het OV (niet geldig in vakanties en op feestdagen). Misschien is dat een uitkomst voor je? Mocht je doordeweeks niet kunnen, kan ik altijd een goedkoop treinkaartje kopen als Kruidvat, Blokker of Hema weer zo'n actie hebben. Dat scheelt ook al een hele boel. Je kan mij altijd een berichtje sturen voor de mogelijkheden. Voor elk 'probleem' is een oplossing. :)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:34

Wauw die foto van die (wolfs?)hond in het bos is echt heel mooi, wat gaaf met die zonnestralen. <3 hele mooie stijl heb je!

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 12:51

Mooi! Vooral de foto's van de sprookjesmeeting op het strand <3

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:23

Heel erg gave foto's!

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:44

Jikke! wat een prachtige foto's <3 vooral die van de sprookjesmeeting op het strand vind ik geweldig.

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:36

Dank jullie wel iedereen! :D

essie_blue schreef:
Wauw die foto van die (wolfs?)hond in het bos is echt heel mooi, wat gaaf met die zonnestralen. <3 hele mooie stijl heb je!

Dat is ook één van mijn favoriete foto's van dit jaar!

dnieSz schreef:
Jikke! wat een prachtige foto's <3 vooral die van de sprookjesmeeting op het strand vind ik geweldig.

Met die foto's ben ik ook erg blij mee!

Phiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 11:28

Jikke wat ben jij vooruitgegaan en wat leuk hoe je je eigen stijl hebt ontdekt!
Bedankt voor je hulp afgelopen jaar, de samenwerking verliep altijd heel prettig!
Op een hoop mooie samenwerkingen dit jaar!

xjessiesl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:17

Je hebt hele mooie foto's gemaakt van mij en Jonkvrouw! Ik vond het ook erg gezellig toen je er was. En nog steeds, ben ik fan van je manier van fotograferen :)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 14:21

Mooi overzicht Jikke, je ziet ook echt je ontwikkeling! Heel gaaf :j

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:37

Phiep schreef:
Jikke wat ben jij vooruitgegaan en wat leuk hoe je je eigen stijl hebt ontdekt!
Bedankt voor je hulp afgelopen jaar, de samenwerking verliep altijd heel prettig!
Op een hoop mooie samenwerkingen dit jaar!

Komt goed! :D

xjessiesl schreef:
Je hebt hele mooie foto's gemaakt van mij en Jonkvrouw! Ik vond het ook erg gezellig toen je er was. En nog steeds, ben ik fan van je manier van fotograferen :)

Goed om te horen! Ik vond het ook heel erg gezellig.

Sicayes schreef:
Mooi overzicht Jikke, je ziet ook echt je ontwikkeling! Heel gaaf :j

Fijn om te horen, dankjewel!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:15

Prachtige foto's, heel sfeervol. :j

wietske100

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 14:25

Mooie foto's!! Waarmee/welke lens heb je de laatste bos foto's en de strandfoto's gemaakt? :)

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-16 13:16

magda_90 schreef:

Dankjewel! :)

wietske100 schreef:
Mooie foto's!! Waarmee/welke lens heb je de laatste bos foto's en de strandfoto's gemaakt? :)

Dankjewel, alle foto's zijn gemaakt met een Nikon D5000 en de Tamron 70-200 2.8 Di VC USD Nikon!

xJikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-16 14:55

xJikke schreef:
magda_90 schreef:

Dankjewel! :)

wietske100 schreef:

Dankjewel, alle foto's zijn gemaakt met een Nikon D5000 en de Tamron 70-200 2.8 Di VC USD Nikon!

Oeps, verkeerde lens gekopieerd van Google. Ik heb de Tamron 70-300mm f/4-5.6 SP Di VD USD Nikon. Die Tamron 70-200 f/2.8 stond wel op mijn verlanglijstje vandaar, maar die heb ik (nog) niet, haha!