2015 was het jaar dat ik echt naar buiten treed. Op 23 november 2014 had ik mijn allereerste fotomeeting met gezinnetjes in Leusden. Dit werd het begin van het fotograferen van onbekende mensen. Een grote eerste stap voor mij!

Op 8 februari 2015 ging ik naar Jennifer (Calanddra op Bokt) om haar paarden op de foto te zetten, waaronder haar nieuwe Tinker Bayleigh!

Op 9 maart vond ik het ook tijd voor een eigen Facebookpagina voor mijn fotografie. We springen door naar 17 mei. Ik had daar mijn tweede fotomeeting in Dorst. De meeting had het thema Mini Magical Forest.

Toen werd het langzaam nog warmer en ging de zon nog meer schuinen: summer was on its way! Ik zocht vanaf toen ook portfoliomodellen om mijn portfolio op te vullen. Een vriendin wou graag zonsondergangsfoto's van haar verzorgpaard Juntos. Zo gezegd, zo gedaan. Datum geprikt en 22 juli was de dag. Al was het zo makkelijk nog niet, want er hing steeds bewolking. Net op het moment dat we het opgaven, ging de bewolking weg en konden we nog 10 minuten van de zonsondergang gebruik maken!

Op een hele zonnige 26 juli had ik een fotomeeting met alleen maar Tinkers in Kootwijkerzand! Leuk om te zien hoe ze toch allemaal van elkaar verschillen.

Vervolgens had ik op 23 augustus een leuke Australian Mini Shepherd voor de lens!

Het najaar was een wat drukkere periode wat betreft fotografie met wel vier fotomeetings en één fotoreportage gepland.
De eerste fotomeeting was mijn eerste eigen fotomeeting georganiseerd met Lara van True Photographs op 20 september in de Herperduin. De fotomeeting bestond uit alleen maar stippelpaarden! Wat een feestje was dat om te fotograferen. Het was ook mijn eerste keer om actiefoto's in het water te maken. Tijdens deze fotomeeting heb ik zo veel geleerd en het was een geslaagde dag!

De volgende fotomeeting was een hele bijzondere, namelijk een sprookjesmeeting op het strand in Noordwijk op 27 september. Met een hele grote fotografenlijst, werd ik toch uitgekozen. Nog steeds ben ik daar best trots op! De meeting was al een keer verplaatst en het weer was moeilijk te voorspellen, maar het weer was perfect die dag. Het was een hele lange dag, maar met goede MUaH's (Pamela Leijten en Estelle Zoet), leuke modellen (Emma Vlaanderen met Gill en Tessa Hassing met Spirit), mooie accessoires (vintagebruid.nl) en gezellige fotografen was het zeker het waard!

Eén fotograaf, Melissa Bouwman van Bri'Chel Fotografie, had ook haar pup Kaida meegenomen naar de meeting. Ik kon het niet laten om ook daar wat foto's van te schieten tijdens het prachtige licht dat we toen hadden.

Daarna spring ik naar 11 oktober waar de volgende fotomeeting op mij stond te wachten met het thema Dream Time in Kootwijkerzand. Met veel verschillende modellen en een MUaH (Ghislaine Belvroy) was het een toffe dag!

Aan het einde van oktober, 29 oktober, had ik een fotoreportage met Jessie en haar verzorgpaard Jonkvrouw.

Mijn laatste fotografie-uitje was de fotomeeting met het thema Catching the Fall in Amerongen. Bij de meeting waren er zowel paarden als honden. Een goede boots voor mijn portfolio dus!

Op 4 december heb ik ook een nieuw logo voor mijn fotografie gemaakt. Mijn nieuwe logo zie je al af en toe verschijnen op de voorgaande foto's. Op 31 december is ook mijn eigen website voor mijn fotografie online gegaan!
http://jikkepatist.wix.com/fotografie
Dit was mijn fotografiejaar in 2015. Ik hoop nog meer sprongen te maken in 2016. Ik wil vooral meer fotoreportages gaan doen en ook meer gaan kijken naar mensenfotografie. Natuurlijk hoop ik nog meer te ontwikkelen en een nieuwe cameraset te bemachtigen. Hopelijk tot volgend jaar bij mijn jaaroverzicht van 2016!

echt gaaf gewoon!