Wat was 2015 een briljant fotografie jaar!
2015 was voor mij het jaar waarin ik de knoop heb doorgehakt en van mijn hobby officieel mijn bedrijf heb gemaakt. Ik wist het zeker: hier wil ik verder mee gaan!Hoe onschuldig fotografie bij mij eigenlijk is begonnen... In 2010 begon de liefde voor fotografie bij mij te groeien. Ik was toen net gestopt met paardrijden maar ik was eigenlijk nog lang niet klaar met paarden... dus hoe nu verder? Paardenfotografie! Ik werd geïnspireerd door diverse paardenfotografen, waaronder http://www.rikifotografie.nl. Leuk om ondertussen te zien dat ik samen met Rianne al diverse malen gefotografeerd heb. Maargoed... paarden fotograferen dus... je zit niet meer op een manege, dus waar begin je dan? Bokt!
Ik kwam Danielle tegen op bokt met haar geweldige paarden Jauke en Llevado en zag dat ze bij mij zowat om de hoek woonde. Ik besloot een berichtje te sturen en binnen een korte tijd zat ik daar dan op de fiets richting Waalre en was mijn eerste fotoshoot een feit: [ITP] Fotoshoot van Fries Jauke! (
)Het is geweldig om te zien hoe ik van het fotograferen van paarden tot hier ben gekomen. Ondertussen heb ik me op vele gebieden ontwikkeld als fotograaf en heb ik dit jaar de eer gehad om weer een aantal prachtige paarden te fotograferen, vrolijke hondjes, liefdevolle bruiloften, schattige koppeltjes, gave fashionshoots, voor de enige echte penny heb mogen schieten en ik heb zelfs 60 koeien op de foto mogen zetten, geweldig!
Ik zal maar eens ophouden met dit zwijmelverhaal en een zo chronologisch mogelijk overzicht proberen te plaatsen
Maart
Mijn jaar begon met het vastleggen van de prachtige bruiloft van Marloes & Patrick. Na in 2014 mijn eerste bruiloft te fotograferen, die van mijn neef, was ik blij verrast toen Marloes & Patrick mij benaderden, toch wel spannend om zo'n bruiloft te fotograferen van iemand die je niet kent en geweldig om dat vertrouwen te krijgen. En wat ging het goed! Het was nog erg koud in maart maar er zijn topplaten uitgekomen. Zo konden we terecht bij een leegstaande houtfabriek, hartstikke gaaf!
1.

In maart heb ik ook mijn eerste 'test' workshop gegeven aan Naomi de Bruijn, ook erg leuk om te doen! Iets waar ik me in 2016 zeker meer op wil gaan toeleggen. Diesel de Australian Shepherd stond voor ons model op deze mooie dag in de Loonse & Drunense duinen
2.

Voor de resultaten: [BB-ITP] Workshop bij van den Oord fotografie
April
In April ben ik teruggekeerd naar de Regte Heide voor nog een fotomeeting in Goirle (bij Tilburg). Waar weer ontzettend gave paarden voor mijn lens stonden, waaronder Pentium van Eliane van Schaik, wat hebben die twee een enorm gave band samen. Helaas kan ik niet alle foto's laten zien maar in ieder geval eentje van Pentium en eentje van Eliane en Pentium samen
3.

4. http://i66.tinypic.com/2s7tjr4.jpg
Maar ook lieve kleine Ayden stond model met Gaya, ook al zo lief
5.

Na de fotomeeting ben ik met Lotte van foscofotografie meegegaan om nog een fotoshoot te doen met haar zusje en de verzorgpony van Lot, wat een plaatje was dat samen
[ITP] Heide - meisje - pony - van den Oord Fotografie6.

Daarnaast had ik weer een leuke fotoshoot in de Loonse & Drunense duinen met cocker spaniel Juti! Heerlijk want ik ben dol op Cockers en wat was Juti ook weer leukkkk
een van mijn favoriete fotoshoots met een heerlijk avond zonnetje en een super relaxte sfeer
De onderste foto was toch wel meest favoriet
7.

In diezelfde maand ben ik teruggegaan naar de Loonse & Drunense duinen om de hond van de vriend van een goede vriendin van me op de foto te zetten genaamd Hug. Ook hier hadden we weer een heerlijk avondzonnetje! Hug was meer van de actiefoto's, wat een moddermonster
Gelukkig ligt daar net mijn specialiteit
8.

Toen we terugliepen naar de parkeerplaats zag ik nog een heel mooi stukje om romantische foto's te maken met ondergaande zon en ik had een super leuk koppeltje ter beschikking dus 1+1=2 toch?
9.

Mei
In mei heb ik veelal hondjes gefotografeerd waaronder een schattig nestje puppies
Got to hate my job!10.

Juni
In Juni had ik een wel hele bijzondere fotoshoot met Lucia en haar zwangere paard Davina die beide rond dezelfde tijd waren uitgerekend. Heel bijzonder om dat zo te mogen vastleggen
11.

[ITP] Samen met Davina zwangerschapsshoot door Lieke van den Oord
Juli
Juli zou ik dan toch eeeeeindelijk bij Ine langskomen in Zeeuws Vlaanderen. Deze fotoshoot stond al heel lang gepland maar was al het jaar ervoor verplaatst wegens slecht weer. Toen hebben we besloten om het in het voorjaar / zomer te zetten van 2015 omdat haar nieuwe prachtige veulen dan ook op de foto kon
Wat was het afzien die dag met hele pittige temperaturen, iets wat we van te voren niet zo heftig hadden verwacht. Desondanks zijn er hele leuke foto's uitgekomen en was het toch nog heel gezellig! Sommige zullen Lillith wel herkennen als een van de genomineerde voor het gouden bokt merrie veulen van afgelopen keer. 12.

[KS-ITP] Cremello prinses Lilith door van den Oord fotografie!
[ITP] Raven, mijn goud in gouden licht...
Ik ging tussendoor ook nog op een gigantisch gave reis naar Ijsland samen met 5 hele leuke mensen die sommige hier wel kennen
Yvette Baur, Kayleigh Roelofs, Marit Hilarius, Sara Ego en Richard Schaaper gingen samen met mij het avontuur aan. Marit begon dit iniatief via dit topic: [BEU] Fotografie reis naar IJsland, wie? ik was al snel overgehaald om mee te gaan dankzij Kayleigh 
13.

September
In September heb ik weer een hele mooie bruiloft op de foto mogen zetten en hebben we foto's gemaakt in de kasteeltuinen in Arcen, wat een prachtige omgeving
14.

Oktober
Ik liep al een tijdje met een idee voor een fotoshoot met een klein jongetje in combinatie met een gave Duitse dog. Zo had ik een oproepje geplaatst op facebook en daar heb ik veel leuke reacties op gekregen. Linda reageerde ook en zij woonde in de buurt, had twee leuke doggen en ook nog twee leuke kids. Ideaal dus! Want een kindje die de hond al kent, dat is natuurlijk veel beter omdat het vertrouwen er dan al is, en wat was dat leuk om te doen! Zie hieronder Yaren met Saar, maar ook Justin deed het super met Guusje.
15.

16. https://farm6.staticflickr.com/5645/239 ... b770_o.jpg
Op diezelfde dag heb ik hele fijne herfstfoto's mogen maken van twee prachtige herders in het bos. Op dezelfde dag gemaakt als de foto's hierboven maar in een totaal andere setting
zo zie je hoeveel dat verschil kan maken! 17.

Ik heb nog veel meer leuke foto's gemaakt maar helaas moet ik kiezen dus jullie moeten het hiermee doen
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt!
.