Vergeleken met andere jaren heb ik vrij weinig gepost hier op UK. Daarom vind ik het leuk om een samenvatting van dit jaar te plaatsen, en enkele vergelijkingen met andere jaren!
Behalve opdrachtjes, het maken van grote tekeningen en verjaardagscadeautjes ben ik dit jaar ook voor het eerst begonnen met het bijhouden van een schetsboek, en ik kan trots zeggen dat het me gelukt is om hem voor het eind van het jaar af te krijgen!
Erg ontspannend en prettig om zonder de druk van anderen te kunnen tekenen, zeker iets wat ik volgend jaar weer ga doen. Hier onder een overzichtje met enkele van deze tekeningen:

(mobielkwaliteit foto's
)Ook stonden er wat opdrachten op het programma, niet altijd even leuk en niet altijd gelukt zoals ik dat wilde, maar wel af.
En, de tweede keer dat ik met een achtergrond aan de slag ging:

De eerste keer was vorig jaar:

En deze slaperige kat, voor een vriendin:

(formaat 12x15)
Verder ben ik in 2015 ook weer verder gegaan met het leren mensen tekenen.
In grijspotlood, ook nieuw, en nog steeds niet af:

Deze, die had wel kleur, maar ik kan daar geen foto meer van vinden.

Een wip van prinses Beatrix:

En natuurlijk een groot aantal ogen:

(Alle drie grotere foto's als oorspronkelijk formaat.)
Wat andere dingen:

En, als laatste een beschamelijke terugblik op tekeningen van eerder (zie, 2009-2013/2014)
Bij de oudste tekening in dit rijtje was ik rond de 9/10 jaar oud.

Voor volgend jaar staat er weer een boel te wachten, hoogstwaarschijnlijk een heleboel meer mislukte tekeningen, meer huisdieren de getekend moeten worden en natuurlijk een nieuw schetsboekje! Ook ben ik op het moment bezig met een vrijwilligersproject waarbij ik een cover ontwerp voor een cd. Laten we dus ook hopen dat 2016 me meer photoshop skills zal geven

Tips zijn natuurlijk altijd welkom, hetzelfde geld voor opbouwend commentaar!
Ik wens jullie allemaal een heel gelukkig, leerzaam en gezond 2016!
Veel liefs,
Hannah
Voor de mensen die het zich afvroegen, ik teken voornamelijk met Polychromos potloden van Fabercastell (kleurpotloden). Veel foto's zijn erg uitvergroot door het uploaden, tekeningen zijn over het algemeen vrij klein.