Eigenlijk is het een onmogelijke opgave om 'slechts' 15 foto's te selecteren voor mijn jaaroverzicht. Ik heb het voor dit topic dan ook alleen bij paardenshoots gehouden. De zwangerschaps-, gezinsreportages en loveshoots heb ik buiten beschouwing gelaten
Maar nu is het tijd voor de foto's!
Ik kan je vertellen, met een zwangere buik paarden fotograferen is niet makkelijk
In februari deed ik mijn laatste shoot voordat mijn dochter werd geboren. Ik had 2 prachtige Friese paarden voor de lens.

Eind juli pakte ik het fotograferen weer op. Nadat ik in april 2014 mijn eerste workshop bij Arnd Bronkhorst volgde, was het nu tijd voor het volgende niveau. Het werd een prachtige dag met echt hele mooie modellen.

Twee dagen later stond mijn allereerste fotomeeting, die ik samen met Wilke (laugtherline op bokt) heb georganiseerd. Op de Posbank werd het een hele mooie en gezellige dag!

Tijdens een fotoshoot met een super fotogeniek jachtpaard begin augustus werden we getrakteerd op een super mooie zonsondergang. Daar heb ik even goed gebruik van weten te maken!

Eind augustus stond mijn tweede fotomeeting gepland. Er kwamen echt geweldige modellen. Het was die dag snikheet maar dat mocht de pret niet drukken.

Ook in oktober stonden er mooie modellen voor de lens. Begin oktober was het bos helaas nog niet heel mooi gekleurd, maar dit zou later deze maand ruimschoots goedgemaakt worden.

Later die maand was het bos echt prachtig van kleur! Dit was ook het moment dat ik de overstap heb gemaakt naar mijn nieuwe camera. Ik had er eerst een een dagje gehuurd om eens te proberen en wauw, daarna wilde ik niet anders meer!!

In november ging ik nog een keer naar Garderen, nu voor de indoor paardenfotografie workshop van Arnd Bronkhorst.

De laatste zaterdag van november was het nog prachtig zonnig en had ik nog een vijftal paarden voor de lens. Ook heb ik deze dag voor het eerst geëxperimenteerd met het maken van blackfoto's en had ik een shoot met een 'vintage' sfeertje.

Half december ging ik mee naar de slipjacht in Hattem, voor mij geen onbekende wereld aangezien ik zelf een jachtpaard rij. Ik ging dan ook met de vrachtwagen en de paarden bij ons van stal mee. Het was een grauwe dag en de bodem was erg nat. Hierdoor moest er veel uitgeweken worden naar een alternatieve route en kon er maar weinig op snelheid gereden worden. Maar toch heb ik een aantal erg mooie plaatjes kunnen maken!

Dat waren alweer 15 foto's! Naast deze shoots heb ik nog een flink aantal andere mooie shoots mogen doen. Ik hoop dat 2016 een nog beter jaar mag worden, naast de paardenfotografie richt ik me vanaf 2016 ook op het fotograferen van bruiloften. De eerste bruiloften staan zelfs al gepland. Daarnaast blijf ik natuurlijk volop bezig met de paardenfotografie, en ook daarvoor staan de eerste afspraken alweer in de agenda!
Bedankt voor het kijken en alvast een hele fijne jaarwisseling!!