[FOTO] Het fotojaar van Monique Martens Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MonetteFoto

[FOTO] Het fotojaar van Monique Martens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 13:41

2015 was tot nu toe wel echt het jaar waarin ik mij het meest ontwikkeld heb op het gebied van fotografie. Al heb ik de eerste helft van het jaar maar weinig gefotografeerd, omdat ik sinds april trotse moeder ben van een prachtige dochter <3 <3

Eigenlijk is het een onmogelijke opgave om 'slechts' 15 foto's te selecteren voor mijn jaaroverzicht. Ik heb het voor dit topic dan ook alleen bij paardenshoots gehouden. De zwangerschaps-, gezinsreportages en loveshoots heb ik buiten beschouwing gelaten :+

Maar nu is het tijd voor de foto's!

Ik kan je vertellen, met een zwangere buik paarden fotograferen is niet makkelijk _O-
In februari deed ik mijn laatste shoot voordat mijn dochter werd geboren. Ik had 2 prachtige Friese paarden voor de lens.

Afbeelding

Eind juli pakte ik het fotograferen weer op. Nadat ik in april 2014 mijn eerste workshop bij Arnd Bronkhorst volgde, was het nu tijd voor het volgende niveau. Het werd een prachtige dag met echt hele mooie modellen.

Afbeelding

Twee dagen later stond mijn allereerste fotomeeting, die ik samen met Wilke (laugtherline op bokt) heb georganiseerd. Op de Posbank werd het een hele mooie en gezellige dag!

Afbeelding

Tijdens een fotoshoot met een super fotogeniek jachtpaard begin augustus werden we getrakteerd op een super mooie zonsondergang. Daar heb ik even goed gebruik van weten te maken!

Afbeelding

Eind augustus stond mijn tweede fotomeeting gepland. Er kwamen echt geweldige modellen. Het was die dag snikheet maar dat mocht de pret niet drukken.

Afbeelding

Afbeelding

Ook in oktober stonden er mooie modellen voor de lens. Begin oktober was het bos helaas nog niet heel mooi gekleurd, maar dit zou later deze maand ruimschoots goedgemaakt worden.

Afbeelding

Afbeelding

Later die maand was het bos echt prachtig van kleur! Dit was ook het moment dat ik de overstap heb gemaakt naar mijn nieuwe camera. Ik had er eerst een een dagje gehuurd om eens te proberen en wauw, daarna wilde ik niet anders meer!!

Afbeelding

Afbeelding

In november ging ik nog een keer naar Garderen, nu voor de indoor paardenfotografie workshop van Arnd Bronkhorst.

Afbeelding

De laatste zaterdag van november was het nog prachtig zonnig en had ik nog een vijftal paarden voor de lens. Ook heb ik deze dag voor het eerst geëxperimenteerd met het maken van blackfoto's en had ik een shoot met een 'vintage' sfeertje.

Afbeelding

Afbeelding

Half december ging ik mee naar de slipjacht in Hattem, voor mij geen onbekende wereld aangezien ik zelf een jachtpaard rij. Ik ging dan ook met de vrachtwagen en de paarden bij ons van stal mee. Het was een grauwe dag en de bodem was erg nat. Hierdoor moest er veel uitgeweken worden naar een alternatieve route en kon er maar weinig op snelheid gereden worden. Maar toch heb ik een aantal erg mooie plaatjes kunnen maken!

Afbeelding

Afbeelding

Dat waren alweer 15 foto's! Naast deze shoots heb ik nog een flink aantal andere mooie shoots mogen doen. Ik hoop dat 2016 een nog beter jaar mag worden, naast de paardenfotografie richt ik me vanaf 2016 ook op het fotograferen van bruiloften. De eerste bruiloften staan zelfs al gepland. Daarnaast blijf ik natuurlijk volop bezig met de paardenfotografie, en ook daarvoor staan de eerste afspraken alweer in de agenda!

Bedankt voor het kijken en alvast een hele fijne jaarwisseling!!

Anoniem

Re: [FOTO] Het fotojaar van Monique Martens Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:43

Prachtige foto's!

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 14:51

Especial schreef:
Prachtige foto's!

Dank je wel :D

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:07

Mooie foto's! Ik zie veel vooruitgang, zeker als je de eerste foto met de latere paardenshoots vergelijkt :j

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 18:15

xJolijn schreef:
Mooie foto's! Ik zie veel vooruitgang, zeker als je de eerste foto met de latere paardenshoots vergelijkt :j

Dank je wel :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 00:09

Wauw prachtige foto's! :j

Ik zal je site even gaan bestuderen, wil graag nog een keer foto's met mijn pony's voordat ze verkocht worden.

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 09:35

Change3x schreef:
Wauw prachtige foto's! :j

Ik zal je site even gaan bestuderen, wil graag nog een keer foto's met mijn pony's voordat ze verkocht worden.

Wat leuk! Ik kom ze graag bij je maken!

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:23

Gaaf overzicht! Die met die honden vind ik echt wat hebben. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:18

Mooi overzicht en echt een duidelijke progressie te zien. Die met de jachthonden <3
Ik dacht eerst: wat zonde dat je een upload programma heb gebruikt dat de scherpte uit je foto's haalt, maar de foto's met je nieuwe camera zijn beduidend heel veel scherper.
Zijn de eerste 'in het echt' ook duidelijk minder scherp dan je laatste foto's? (ofwel: heeft je nieuwe camera zoveel verschil gemaakt? :D)

P.S. Ik heb even je site bekeken. Ik mis waar je vandaan moet komen ivm een indicatie voor de reiskosten (of ik kijk echt met m'n neus...) Nu zie ik het hier op Bokt staan maar voor boekers misschien wel handig :)

angelastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:26

Wauw, gave foto's!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 11:33

Erg gave foto's! :D

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 13:39

Bedankt voor alle leuke reacties!

MariekeS_ schreef:
Mooi overzicht en echt een duidelijke progressie te zien. Die met de jachthonden <3
Ik dacht eerst: wat zonde dat je een upload programma heb gebruikt dat de scherpte uit je foto's haalt, maar de foto's met je nieuwe camera zijn beduidend heel veel scherper.
Zijn de eerste 'in het echt' ook duidelijk minder scherp dan je laatste foto's? (ofwel: heeft je nieuwe camera zoveel verschil gemaakt? :D)

P.S. Ik heb even je site bekeken. Ik mis waar je vandaan moet komen ivm een indicatie voor de reiskosten (of ik kijk echt met m'n neus...) Nu zie ik het hier op Bokt staan maar voor boekers misschien wel handig :)

Jup dat is echt te danken aan de nieuwe camera. Dat was ook een van de redenen om over te stappen, ik liep tegen de grenzen van de oude camera aan. De foto's zijn nu wel echt heel mooi scherp.

Dank je voor de tip! Ik ben bezig met een nieuwe website omdat ik me meer ga richten op bruiloften en zal dat zeker meenemen!

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:40

wauuw hele mooie foto's heb je gemaakt!

AvanKol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:17

Zoals altijd weer super mooi Monique!! Ben dol op je stijl! :o

MonetteFoto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 09:02

V_eraa schreef:
wauuw hele mooie foto's heb je gemaakt!