[TEK] Mijn jaaroverzicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

[TEK] Mijn jaaroverzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 22:57

Ik heb een leuk tekenjaar achter de rug, met leuke uitdagingen. Ondanks dat ik er dit jaar niet zo veel gemaakt heb, toch kan een een aantal van mijn tekeningen aan jullie tonen.

Ik werk altijd met aquarellepotlood, soms gemengd met water, maar meestal droog. Dus in feite kleurpotlood. Bij enkele tekeningen heb ik chinese inkt gebruikt om het zwart wat intenser te maken.

A3
In feite nog van eind december vorig jaar:
Afbeelding

80x50 cm
Afbeelding
Afbeelding

70x50 cm
Jammer dat deze foto niet zo heel duidelijk is, maar de kleuren zijn in het echt wat feller.
Afbeelding

A4
Afbeelding

A3
Afbeelding

En dan nog 2 naar aanleiding van het aanvraag-topic:

A4
Afbeelding

A4
Afbeelding

Edit: Ik werk graag op deze manier omdat het zo nog echt te zien is dat het een tekening is en dat heeft zo zijn karakter. De dieren moeten er van mij sowieso erg herkenbaar op staan.
Heb een tijdje geprobeerd om wat realistischer te werken, maar dat was voor mij niet mijn ding. Ik zie liever wat meer 'karakter van de hand' er in terug. (Overigens wel veel respect voor de mensen die zo tekenen, gemakkelijk is het zeker niet.)
Laatst bijgewerkt door Leen op 24-12-15 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef01

Re: [TEK] Mijn jaaroverzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:03

Wow! Super mooi. Ben zelf ook bezig met tekenen, maar ik vind met kleur werken super moeilijk!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:03

Wauw leen! Prachtig. Wist al wel dat je goed kon tekenen maar in zo'n overzicht zie je toch altijd weer wat meer!

De allerlaatste spreekt me denk ik het meest aan, knalt zo'n gevoel uit _O_

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 00:23

Wat een leuke tekenstijl heb je!

Ik ben zo iemand die zeer realistisch probeert te tekenen maar jou stijl spreekt me zo hard aan. Het kleurgebruik is iets wat ik niet kan en ook zou willen gaan leren...

Je bent echt goed bezig en mag trots zijn op wat je maakt!

En ben super blij dat je de mijne gebruikt hebt uit het aanvraagtopic :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 11:19

Dankjewel allemaal :)

Wat betreft werken met kleur, probeer je er eens helemaal in te laten gaan. Iets wat helemaal niet uitmaakt of het lukt of niet. Ik had er vroeger ook moeite mee, tot ik onderstaande tekening in 2012 maakte.
Sindsdien gebruik ik 10-tallen kleuren voor 1 klein stukje.
Ik heb ook deze week een hond getekend, maar die wordt straks pas als cadeautje afgegeven aan mijn vriend. Deze hond was wit en ipv enkel wit te nemen zit er groen, blauw, roze, bruin en geel in. Dat maakt dat er veel meer leven komt in het wit.

Afbeelding
Afbeelding
Het was in feite een zwart paard, fries als ik me niet vergis, het paard blijft wel herkenbaar ondanks dat de kleuren helemaal niet kloppen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 11:25

Heel mooie werkjes.
Die laatste herken ik van dat meisje op fb.
Ik werk ook steeds vaker met kleuren.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:21

Ik ben blij dat je bij je eigen stijl bent gebleven en niet richting het hyperrealisme ben gemaakt (ook niks tegen hyperrealisme hoor!). Ik vind jou eigen stijl echt geweldig +:)+ Knap dat je met aquarelpotloden zo'n dekkende laag kleur weet te maken. Mij lukt dat dus echt niet xD Erg mooi. Vooral die laatste vind ik echt prachtig. Beetje dat grove streperige zonder dat het oogt alsof het haastig getekend is, toch tintje realisme erin, echt heel mooi.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 12:48

Heel erg bedankt voor de fijne berichtjes :o

En bij deze nog de (waarschijnlijk) laatste tekening van het jaar: de hond van mijn vriend, als kerstcadeau

Afbeelding

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:40

Leen schreef:
Dankjewel allemaal :)

Wat betreft werken met kleur, probeer je er eens helemaal in te laten gaan. Iets wat helemaal niet uitmaakt of het lukt of niet. Ik had er vroeger ook moeite mee, tot ik onderstaande tekening in 2012 maakte.
Sindsdien gebruik ik 10-tallen kleuren voor 1 klein stukje.
Ik heb ook deze week een hond getekend, maar die wordt straks pas als cadeautje afgegeven aan mijn vriend. Deze hond was wit en ipv enkel wit te nemen zit er groen, blauw, roze, bruin en geel in. Dat maakt dat er veel meer leven komt in het wit.

Oke zal ik zeker eens proberen :)

[ [url=m/uPQqVj.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/onphYr.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het was in feite een zwart paard, fries als ik me niet vergis, het paard blijft wel herkenbaar ondanks dat de kleuren helemaal niet kloppen.

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 18:42

Jij hebt talent! Ik vind die van de vrachtwagen gek genoeg errugggg mooi :))

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 18:01

Gave stijl!
Ik ga wat van je pikken om ook uit te proberen( bedoell je kleurgebruik, ben daar nog te voorzichtig mee)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 16:10

ilonamandjes schreef:
Jij hebt talent! Ik vind die van de vrachtwagen gek genoeg errugggg mooi :))

Stiekem ik ook :o Was ook zeker leuk om eens iets helemaal anders te doen, waar ik alsnog mijn eigen stijl mocht insteken :)

maylotje schreef:
Gave stijl!
Ik ga wat van je pikken om ook uit te proberen( bedoell je kleurgebruik, ben daar nog te voorzichtig mee)

Zeker doen! Is het niets, dan heb je tenminste geprobeerd. En probeer je gewoon nog een keer, maar een wat andere manier. Bij vrije werkjes probeer ik altijd dingen uit die ik niet zou durven als het voor iemand is.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 15:27

Gave werken, mooi jaaroverzicht!