Beginnen met fotograferen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tarenko

Beginnen met fotograferen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 18:07

Hoi Bokkers :)
Foto's maken vind ik erg leuk om te doen. Ik zou graag wat proffesioneler te werk gaan, in plaats van met mijn mobiel. Maar hoe begin je nou met zoiets? Ik heb totaal geen ervaring met bewerkingsprogramma's en camera's. Ik zou niet weten wat een geschikte eerste camera zou zijn. Dus graag hoor ik, van de bokkers die meer ervaring met fotografie hebben, hoe je nou begint met fotograferen? Wat moet je weten? Wat is handig om aan te schaffen? Wat zijn jouw tips? Alvast heel erg bedankt!

xpattystagor

Re: Beginnen met fotograferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 19:58

hi!
ik ben begonnen met 'echt' fotograferen door een simpel spiegelreflexmodel te kopen. Ik had hier gekozen voor de canon eos 1100D, lekker goedkoop en makkelijk in gebruik. Ik heb een aantal ebooks aangeschaft, ben op internet gaan zoeken naar tips, de instellingen leren snappen en mijn verzorgpaard is vaak de klos geweest. Je leert het meeste door gewoon te doen. Het duurde bij mij een tijdje totdat ik de instellingen uit mijn hoofd wist, en op het begin nam ik ook altijd een boekje met van die instellingen printables mee, en schreef voor mijzelf tips erbij. zo liep het uit dat ik die steeds meer gebruikte, waardoor ik het steeds meer las, en het uit mijn hoofd leerde.
ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, en succes!!

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 16:00

xpattystagor schreef:
hi!