Externe Flitser werkt niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Externe Flitser werkt niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-15 21:19

Ik heb een Nikon D3200 en een Metz Mecablitz 36 AF-5 Digital Flitser. En.. de flitser flitst niet. Flitserlampje op de flitser zelf brand, het OK lampje brand maar als ik een foto maak krijg ik geen flits.. Beide apparaten zijn van 2012.. Is er iets in de instellingen van de camera die ik moet veranderen waar ik gewoon niet achter kan komen? Of zou het kunnen dat het plaatje waar de externe flitser op geplaatst word op de camera stuk is?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:54

Zeeuwsemeid schreef:
Ik heb een Nikon D3200 en een Metz Mecablitz 36 AF-5 Digital Flitser. En.. de flitser flitst niet. Flitserlampje op de flitser zelf brand, het OK lampje brand maar als ik een foto maak krijg ik geen flits.. Beide apparaten zijn van 2012.. Is er iets in de instellingen van de camera die ik moet veranderen waar ik gewoon niet achter kan komen? Of zou het kunnen dat het plaatje waar de externe flitser op geplaatst word op de camera stuk is?

Er kan een kleine hapering zitten tussen de flitser en de camera. Misschien kun je hem er nog een keer wat 'steviger' op zetten, zodat hij echt goed contact maakt met de flitsschoen?

Wat voor batterijen gebruik je? Als je batterijen niet krachtig genoeg zijn, krijg je ook niet altijd een flits :)