[TEK] Lusitano hengst Que-Habil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Horsenart95

[TEK] Lusitano hengst Que-Habil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 13:31

Heeey allemaal!

Ik dacht ik open weer eens een topic:).
Een paar dagen geleden heb ik een oefeningetje gedaan met in-water-oplosbaar grafietpotlood(ik weet nog steeds niet of dit ook een kortere naam heeft haha). Het is eigenlijk gewoon aquarelpotlood, maar dan in grafietvorm. Ik weet trouwens ook niet of dit onder tekenen of schilderen valt haha. Eigenlijk is het een beetje van beiden.
Nouja, dit is wat eruit kwam! Het formaat is A4, en ik heb eigenlijk gewoon karton gebruikt. Ik merkte dat dit heel snel beschadigd raakt als je teveel water of teveel lagen gebruikt haha. Als iemand weet wat voor papier je hier het best voor kan gebruiken hoor ik het graag!

Afbeelding

Ik heb geprobeerd het losjes te houden. Het enige waar ik niet zo tevreden mee ben is de staart. Daar had ik wat meer tijd in moeten steken.

Nouja, ik hoop dat jullie hem leuk vinden en reacties zijn altijd welkom! :D

Joanne1987

Re: [TEK] Lusitano hengst Que-Habil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 13:34

WTF?!?!?!
Na je ik ben nog aan het oefenen en karton beschadigd wat, had ik dit allerminst verwacht, ronduit prachtig!

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:45

Wauw, echt prachtig. Hang hem zo aan de muur _/-\o_ _/-\o_
Misschien kon de staart wel wat voller, maar heel storend is het ook niet. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:48

Heel erg gaaf! Hij lijkt ook over duidelijk. Toen hij nog in zeeland stond heb ik een tijd bij de eigenaar van hem gewerkt. Super leuk dier is hij ♡

Tarenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 19:49

Super knap gedaan _/-\o_ De staart stoor ik me niet aan hoor. Misschien als je er op let, maar als geheel ziet het er super goed uit.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:31

Ohh ik vind je werk altijd zo leuk om naar te kijken. Je hebt echt een mooie stijl. Super realistisch maar toch zie je heel duidelijk het getekende erin terug. Deze heeft weer een prachtig contrast erin zitten. Lekker vlot werkje.

De staart zou eventueel bovenaan wat meer in een boogje mogen (alsof de staartwortel ietsjes omhoog staat) om net wat meer beweging in de staart te brengen, maar zoals de anderen ook al zeggen, storend is het zeker niet. Als je met aquarelachtige potloden werkt kan je denk ik toch het best met aquarelpapier werken. Dit papier kan meerdere natte lagen altijd goed aan en hoef je je weinig zorgen te maken over eventuele beschadigingen. Ik weet ook niet of je iets van beschadiging ziet in het echie? Hier op de ingescande/gefotografeerde versie zie je er niks van +:)+

CayenneJarig
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 20:33

*raakt kin van de grond* :oo Ontzettend mooi gedaan!
Enige minpuntje vind ik de handtekening die op een voor mij storende plek staat. Die had ik eerder in een hoekje gezet.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-15 22:43

Ah super bedankt allemaal!
Cayenne: ja daar had ik inderdaad al meerdere reacties op gekregen, die handtekening. Ik heb hem expres daar gezet, maar nu stoort het mezelf ookXD

Bimmerd schreef:
Ohh ik vind je werk altijd zo leuk om naar te kijken. Je hebt echt een mooie stijl. Super realistisch maar toch zie je heel duidelijk het getekende erin terug. Deze heeft weer een prachtig contrast erin zitten. Lekker vlot werkje.

De staart zou eventueel bovenaan wat meer in een boogje mogen (alsof de staartwortel ietsjes omhoog staat) om net wat meer beweging in de staart te brengen, maar zoals de anderen ook al zeggen, storend is het zeker niet. Als je met aquarelachtige potloden werkt kan je denk ik toch het best met aquarelpapier werken. Dit papier kan meerdere natte lagen altijd goed aan en hoef je je weinig zorgen te maken over eventuele beschadigingen. Ik weet ook niet of je iets van beschadiging ziet in het echie? Hier op de ingescande/gefotografeerde versie zie je er niks van +:)+

Dankjewel! :) nee gelukkig is er verder geen beschadiging te zien. Ik heb wel aquarelpapier, maar ik vind dat toch een te groffe textuur hebben, en is ook een beetje beige van kleur. Ik vind wit mooier haha. Maar misschien kan ik een ander merk proberen:)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-15 22:46

Ik dacht dat het een foto was lol :')

Heel erg mooi gedaan ! :wow:

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 18:00

_Femkeeex schreef:
Ik dacht dat het een foto was lol :')

Heel erg mooi gedaan ! :wow:

Ahh dankjewel hihi :D