Met vaak slecht en moeilijk licht is indoor nog een hele uitdaging. Dit bleek ook toen ik begin dit jaar foto's ging maken tijdens een subtop wedstrijd bij de KNHS in Ermelo. Waarbij je denkt dat er in de nieuwe hallen wel een goede lichtinval zal zijn. Viel dat even tegen!
Dus zodra de datum van deze workshop bekend werd ben ik gaan boeken. Ik ben super blij met het behaalde resultaat. Eerlijkheidshalve moet ik daar wel bij vermelden dat mijn nieuwe camera en lens al een hele verbetering zijn ten opzichte van begin dit jaar.
Hier dus eerst een foto die ik begin dit jaar heb gemaakt met mijn oude Canon 550D met 75-300mm lens met f/5.6
1.

Tijdens de workshop werkte ik met mijn nieuwe camera, de Canon 5D mark III met 70-200mm f/2.8 objectief.
Na de eerste theorie en onverwachts bezoek van zwarte piet begonnen we aan de eerste foto sessie
2.

3.

4.

5.

Daarna volgde een heerlijke lunch en de mogelijkheid om de foto's te bekijken en een verdieping van de theorie. In de tweede fotosessie gingen we aan de slag met de eerste springcombinatie.
6.

7.

Na nog meer verdieping, tips en trics was het tijd voor de derde fotosessie.
8.

9.

10.

Ondanks dat alle foto's in dezelfde bak gemaakt zijn, wisselden de omstandigheden en dus de instellingen sterk. Het was heel opvallend om te merken dat in een binnenbak de invloed van het weer buiten zo'n groot verschil kan maken in je lichtopbrengst binnen.
Het was een super leerzame dag en ik ben trots op het verbeterde resultaat ten aanzien van begin dit jaar!
Bedankt voor het kijken!