Hey allemaal,
Ik fotografeer hobbymatig vrij fanatiek. Ik heb een canon 550D slr en die bevalt mij eigenlijk tot nu prima. Het probleem is dat sinds kort hij geen enkele sd kaart meer kan lezen en dus zegt dat er geen kaart aanwezig is. Ik ben hiermee naar een goede fotozaak geweest en die zeiden dat de card reader kapot was en zeer waarschijnlijk vervangen moet worden. Zij vertelden mij daar dat die reparatie zeer waarschijnlijk boven de 200 euro uit gaat komen. Van dat bedrag schrok ik uiteraard even. Ik heb verschillende zaken gebeld, maar die zeiden allemaal dat ze eerst de camera moesten zien en open halen. Mijn eerste vraag aan jullie is of mensen hier ervaring mee hebben en wat het voor jullie gekost heeft?
Mijn vraag stel ik uit de overweging dat als dit gemaakt moet worden voor dit bedrag, ik voor datzelfde geld een canon occasion kan krijgen, die een stukje beter is dan mijn huidige camera. Mocht het dus op dat bedrag uit gaan komen, dan ga ik liever voor een nieuwe gebruikte SLR. Ik heb bij verschillende zaken advies ingewonnen over wat voor een camera dan geschikt zou zijn, maar ik wil graag ook jullie advies weten.
Mijn eisen aan een slr camera zijn:
- beslist een canon.
- niet boven de 250/300 euro (gaat een occasion worden dus).
- beter (in prestaties) en nieuwer dan mijn canon 550D. Ik was in principe tevreden met mijn huidige camera, maar ik liep wel al een beetje tegen de grenzen van mn camera op.
- niet veel zwaarder en groter dan de 550D.
- handmatig de witbalans kunnen instellen.
Gezien ik echt door wil gaan met fotografie en er misschien nog echt wat mee wil gaan doen, weet ik dat het verstandiger is even te gaan sparen en een echt goede nieuwe camera te kopen. Daar is zeker ook wat voor te zeggen! Ik ben alleen sinds kort werkloos geraakt en ik heb geen zicht op echt genoeg verdienen om te gaan sparen. Fotograferen is momenteel zo ontzettend belangrijk voor mij (ik zit in een burn-out), het werkt therapeutisch. Daarom is het niet slim om deze hobby nu een jaar of twee te laten liggen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!