[VRAAG][SCH] Felix en Pip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lolacabana

[VRAAG][SCH] Felix en Pip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 15:11

Na heel lang niks gedaan te hebben met tekenen en schilderen ben ik er nu toch weer mee begonnen. Ik heb een paar jaar geleden een houten bord gekocht en ga er nu eindelijk wat mee doen, maar ik ben nu al weer vast gelopen, dus ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen :).

Ik heb besloten om onze lieve katten te gaan schilderen. Niet realistisch, want dat kan ik niet. Maar ik denk dat ik een soort cartoonstijl wil gaan gebruiken. Maar eerst wat foto's van mijn slachtoffers :+.

Felix en Pip toen Pip net bij ons was:
Afbeelding

Felix en Pip nu:
Afbeelding

Inmiddels heb ik Pip al getekend gisteren:
Afbeelding

Vandaag heb ik ook een schets gemaakt van Felix, Pip uitgeknipt en een begin gemaakt met de compositie (bij de staart bovenaan staat dat die verder doorloopt, maar het papier ging niet verder :')):
Afbeelding

Vandaag komt als het goed is ook mijn karbonpapier binnen, dus dan kan ik alles wat ik heb getekend en tevreden over ben zo overtrekken op het hout. Ik ben namelijk niet de beste tekenaar ooit, dus ik vind het wel fijn dat ik alle mislukkingen zo weg kan gooien :').

Alleen nu heb ik nog heel veel hout over en ik denk dat ik daar ook nog wat mee moet gaan doen. Maar ik weet echt niet wat. Wie kan mij verder helpen? :)

Anniek22

Re: [VRAAG][SCH] Felix en Pip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 21:00

Ik zou het nog een keer uitproberen.. gewoon dus nog een keer hetzelfde idee, dus andere foto's dat je ze 2x erop hebt. Of je kan natuurlijk opvullen met woorden, hartjes, 'confetti', houten snippers, glitters, pootafdrukjes op fotopapier...

Annetje

Re: [VRAAG][SCH] Felix en Pip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 20:46

Vlinders! Dan heb je ook gelijk iets waar die ene kat naar kijkt. Anders lijkt hij de leegte in te kijken en dat is gek.