[VRAAG]Waar goede tweedehands lenzen, moet ik dit wel doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

[VRAAG]Waar goede tweedehands lenzen, moet ik dit wel doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 10:34

Ik wil ontzettend graag een Canon EF 70-200mm F2.8 L USM
Die is behoorlijk aan de prijs := ,daarom zei iemand kijk naar occasion lenzen.

Wie heeft dit ook gedaan en waar? Hoe bevalt het jullie en wat zijn de nadelen.

Anoniem

Re: Waar goede tweedehands lenzen en moet ik dit wel doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:06

Ik heb twee keer een occasion gekocht bij http://www.kamera-express.nl/. Objectieven werken prima, ene heb ik weer verkocht en de andere heb ik nog altijd. Zat op beide nog garantie maar die heb ik niet hoeven gebruiken omdat er gewoon niets aan de objectieven mankeerde. In beide gevallen waren het showroommodellen geweest, de ene was eigenlijk 100% nieuw en de ander had een klein krasje aan de buitenkant.

Via Marktplaats zou ik met een dergelijk objectief als jij zoekt niet aandurven, tenzij je de vorige eigenaar kent. Een nadeel van MP is natuurlijk dat je 0,0 garantie hebt.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:03

Ik heb wel verschillende keren via Marktplaats een objectief gekocht en ook verkocht. Sterker nog: ik heb toevallig afgelopen weekend voor het eerst een nieuw objectief gekocht. Aan de buitenkant kun je al redelijk snel zien hoe iemand het objectief heeft gebruikt. Veel krasjes en zo wijst vaak wel op veel gebruik. Maar uiteraard kun je ook in de lens kijken of er niks mis. Als er krassen op het glaswerk zitten, kun je het objectief beter laten liggen.

En je kunt natuurlijk het objectief gewoon testen. Neem rustig de tijd om je objectief op jouw camera te testen. Bekijk de foto's kritisch op je laptop :) Test hem vol open en vol dicht.

Ps, ik ga de lens die jij graag wil hebben verkopen. Mocht je interesse hebben, mag je een berichtje sturen.

Elin_

Re: Waar goede tweedehands lenzen en moet ik dit wel doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 12:13

Ik ben inderdaad wel van plan om het bij een soort tweedehands winkel te doen ,niet bij particulieren (@sorry ssdesign )

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:16

Elin_ schreef:
Ik ben inderdaad wel van plan om het bij een soort tweedehands winkel te doen ,niet bij particulieren (@sorry ssdesign )

Begrijpelijk, dan heb je een soort 'garantie' erbij natuurlijk :) :j

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-15 14:02

SSDesign schreef:
Elin_ schreef:

Begrijpelijk, dan heb je een soort 'garantie' erbij natuurlijk :) :j

Ja daarom inderdaad :j

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 23:56

Toevallig heb ik die van mij deze week verkocht, ben er altijd zuinig en netjes mee om gegaan.
Als je er een hebt gevonden zou ik heb wel irl willen zien, vragen of je hem mag testen enz.

Verzenden zou mij iets te spannend lijken.

magda_90

Re: [VRAAG]Waar goede tweedehands lenzen, moet ik dit wel doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 09:38

Probeer http://www.secondhandcamera.nl/ eens. De lens die jij wilt is wel ontzettend gewild en vaak zomaar verkocht. Ik heb er nu een zestal lenzen van waar ik niets te klagen over heb, met een maand garantie na aanschaf. :)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:22

Grinnik ik ben lefvogel, ik heb mijn Canon EF 70-200 2.8 op Ebay gekocht :D :P
Die was mij nieuw idd ook te duur, en ik vond ze zelfs 2e hands in shops nog te duur. Het prijsverschil tussen gebruikt en nieuw in een winkel vond ik te klein.
Op Ebay hebben de serieuze verkopers echt allemaal foto's in alle standen van de lens. Zodat je elk krasje ed kan zien. En sommige vermelden er zelfs bij hoeveel foto's er met de lens gemaakt zijn. Bij toeval (of ik kan te goed zoeken :D ) vond ik een veiling waarin die 70-200 lens zat, die niet vermeld was in de titel en dus niet in een normale zoekopdracht voorbij kwam. Was een heel paket van een non digitale camera, wel Canon, 2 externe flitsers en 2 lenzen. Tja omdat die lens niet in de titel stond ging die veiling niet zo hoog, en heb ik voor echt een heel leuk prijsje die lens in handen 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:20

Ik heb in het verleden best wel wat objectieven gekocht via internet (marktplaats/foto forums/facebook, etc.).
En de objectieven die ik heb vervangen heb ik ook weer verkocht via internet.

Wel altijd persoonlijk er naartoe mét camera én laptop. En dan zeer rustig en uitvoerig testen.
En bij twijfel; niet kopen.

Maar lenzen zijn best goed te testen als je er de tijd voor neemt.

Dat even in z'n algemeen...
Want het gaat nu om 'n 70-200mm f2.8 objectief.
En dat is "het beste" zoom objectief van z'n eigen lijn.

Dan vraag ik me zelf altijd af: "waarom doet iemand dat weg?"
Want er is geen "betere" versie te krijgen. En vaak zijn die objectieven professioneel gebruikt en soms zelfs versleten.

Koop je als occasion via een winkel, dan zijn ze natuurlijk altijd iets duurder. Omdat de winkel er weer marge op moet pakken. Maar als voordeel heb je dat een goede winkel ze nakijkt en er garantie op geeft. Het nadeel is dat je helemaal niets van de geschiedenis van het objectief weet.
Is hij 1 jaar oud en gaat hij weg omdat de vorige eigenaar bijna nooit fotografeerde en gestopt is?
Of is hij 10 jaar oud en al die jaren dagelijks professioneel gebruikt en nu in de verkoop omdat de fotograaf een nieuwe heeft gekocht omdat deze eigenlijk versleten is?

Als je direct bij de particulier koopt, kun je daar in ieder geval nog een klein beetje naar vragen.
En zien waar hij nu mee fotografeert. Als iemand van Canon naar Nikon overstapt bijvoorbeeld, tja dan moeten de lenzen ook vervangen worden. Logische reden om te verkopen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:33

Femke schreef:
Dat even in z'n algemeen...
Want het gaat nu om 'n 70-200mm f2.8 objectief.
En dat is "het beste" zoom objectief van z'n eigen lijn.

Dan vraag ik me zelf altijd af: "waarom doet iemand dat weg?"
Want er is geen "betere" versie te krijgen. En vaak zijn die objectieven professioneel gebruikt en soms zelfs versleten.

Wellicht handig om te weten: bij Canon zit er een een vrij groot verschil tussen de hele oude non IS versie, de IS type I en de zeer scherpe IS type II :) Ik denk dus niet dat je de oude non IS de 'beste' van z'n lijn kunt noemen :)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:39

Zelf heb ik die lens gekocht bij cameratools.nl heb er goede ervaring mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 16:40

Natuurlijk, dat is zo.
Maar ik heb het dan over "tele objectieven".

Die starten met een 70-300mm f3.5-f6.3 objectief ofzo van 200 euro. En die lijn eindigt met "de" 70-200mm f2.8 van dat moment. Ook de oudere was in "zijn" tijd hét top objectief op de markt.

Een reden om 'm weg te doen, kan bij een ouder type inderdaad zijn dat de verkoper een nieuwer type heeft gekocht. Dat zou dan ook één van de goede redenen van verkoop kunnen zijn, die betrouwbaar is/kan zijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-15 13:40

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 14:13

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:21

Ik heb ook een occasion gekocht via foka. Zit nog 3 maanden garantie op en had ook nog keus (normale gebruikssporen, zo goed als nieuw etc). Ik ben er enorm tevreden over was als nieuw en het heeft me enorm in prijs gescheeld. Mp oid zou ik ook wel aandurven maar dan ga ik eerst de hele geschiedenis van die persoon uitzoeken met oog op betrouwbaarheid haha

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 14:46

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 17:23

ebay.de zitten handelaren (bedrijven) die ook gewoon garantie geven ;)