Foto bokkers,
Ik heb het centrale topic 'welke camera moet ik kopen' gezien, maar ik weet dondersgoed welke camera(s) ik wil, alleen twijfel ik of ik uberhaupt een andere camera moet kopen...
Omdat ik niet het idee heb dat dit dus in dat topic past, aparte vraag.
Ik heb momenteel een wat oudere, semi-prof crop DSLR (2009). Hierbij heb ik maar 2 lenzen, een 10-24 van goede kwaliteit en een 50 mm f/1.8 prime.
Vooralsnog ben ik vooral een stilleven hobby fotograaf, voornamelijk voertuigen en urban.
Ik zou graag ook meer dieren (hond/paard) willen fotograferen, maar daar heb ik momenteel echt de apparatuur niet voor.
De camera technologie gaat erg snel en mijn camera is gewoon qua ISO prestaties en autofocus erg verouderd. Hij is zo traag in autofocus dat beweging al bijna niet te doen is. Iso is met 800 al ruizig. Ook heb ik (nog) geen geschikte lens.
Ik kan een paar dingen doen:
- Niets; jammer dan met hond en paard
- Alleen een of meerdere nieuwe, lichtgevoelige, zoomlens kopen
- Nieuwe semi-prof crop camera kopen (+/- 1000 euro); maar dan moet er alsnog een lens bij; wat zeker wel zo'n 800 euro extra gaat kosten (met crop heb ik wel aan een 24-70 genoeg)
- Nieuwe camera, full-frame kopen; waarbij mijn huidige groothoek lens redelijk waardeloos wordt; de 50 mm is een fullframe lens. En dan heb ik nog steeds een zoom nodig; full frame lenzen zijn duurder en ik heb veel meer 'zoom' nodig natuurlijk.
Kan ook eerst een mooie full frame lens kopen en later alsnog een nieuwe camera, echter heb ik wel voorkeur gewoon in 1x nieuwe set te hebben......
Mijn 'oude' camera is ondertussen op 80% van zijn verwachte aantal clicks voor levensduur.
Ik twijfel nu al de hele maand wat ik moet doen..... Hellup.....