Maar ik ben toch maar gaan oefenen en daar zijn deze foto's o.a. uitgekomen.1. Januari

Dit was een van de eerste foto's die ik maakte. Met mijn kitlensje.
Al snel merkte ik dat ik echt een nieuwe lens erbij wilde naast mijn kitlensje zodat ik ook paarden kon fotograferen zonder dat ik er heel dicht bij moest staan. Sowieso ook handig om bakwerk en eventing te fotograferen. Dus ik heb al snel de 55-250 mm lens erbij aangeschaft en ben weer verder gaan oefenen.
Een watermerk is me nog niet gelukt, ik had een Adobe Lightroom proefversie gedownload om het eerst even te proberen en de instructies van verschillende filmpjes en instructies van het internet gevolgd maar het wil niet lukken. Iemand nog tips? Of een ander programma waarbij je snel alle foto's gewatermerkt hebt?
Ik had in April een minipaarden fotomeeting in Kilder. Daar heb ik weer goed kunnen oefenen.
2.

3.

Nog een keer geoefend op de hondjes.
4. Juni

Toen we naar CH de Wolden gingen heb ik mijn camera natuurlijk weer meegenomen en dit keer was ik voor het eerst op recht blij met de resultaten!
5. Juli

Clinic Adelinde Cornelisse
6.

Mooie foto van mijn zusje toen ze aan het rijden was.
7. Augustus

Fotootje tussendoor.
8. Augustus

We gingen naar Horse Event:
9. September

10.

11.

SGW Barchem, veel foto's gemaakt maar er was weinig gelukt omdat ik met mijn pols in het gips zat.
12. Oktober

13.

14.

En als afsluiting mijn lieve Bella van vorige week zondag.
15. November

Ik hoop dat ik volgend jaar weer veel mag leren op het gebied van fotografie. Ik vind het in ieder geval heel leuk en merk ook al wat verschil vanaf het begin van het jaar.
Tips zijn welkom!