[FOTO]** Een jaar lang Equigrafie! **

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

femke_harley

[FOTO]** Een jaar lang Equigrafie! **

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-15 16:37

Afbeelding

Welkom in mijn topic 'Een jaar lang Equigrafie!' :D

Misschien is een jaar iets te lang aangezien ik sinds juni fotografeer onder de naam Equigrafie. *-:) Ik fotografeer voornamelijk of naja eigenlijk alleen maar paarden. Ik doe fotoshoots, maar daarnaast ben ik aanwezig bij diverse wedstrijden, clinics, fotomeetings en workshops. Ik heb verder geen opleiding of cursus gevolgd en heb mezelf alles aangeleerd.

Sinds juli dit jaar heb ik mijn Canon 1000D ingeruild voor een Canon 760D. Een goede en fijne keuze!

Hier wat plaatjes uit mijn portfolio. Ze staan wel op volgorde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips en tops zijn altijd welkom!

Edit: Ik zie wel dat de kwaliteit wat achteruit is gegaan van het uploaden. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:22

Eerlijk, ik vind de foto's niet echt mooi.. De kwaliteit is gewoon niet goed en de foto's zijn niet scherp of te ver 'vergroot' om het zo maar even te zeggen.. Je composities zijn opzich wel oke maar ik zou echt wel even oefenen op je kwaliteit!

En kwaliteit door uploaden is echt de grootste onzin, ik zie dat je ze met de bokt upload hebt geupload en daar veranderd bij mij nog geen miniskuul beetje kwaliteit. Dus vrees dat het toch aan je foto's ligt.

Vind je laatste foto overigens wel heel tof! :D

Ik wil overigens niet bot overkomen, geef alleen een eerlijke mening :D

droomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 11:26

Het valt me op dat de meeste erg donker zijn en vaak kleurdiepte missen.

Foto 3 vind ik wél goed gelukt.

Blijven oefenen, en misschien toch ergens eens een cursusje volgen?

Leuk logo trouwens :j

femke_harley

Re: [FOTO]** Een jaar lang Equigrafie! **

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:26

Fading, maakt niet uit hoor. Maar ik heb maar twee foto's geüpload via bokt. De andere komen via Facebook en daar is de kwaliteit echt een stuk minder. Dat verschil is goed te zien als je maar de logo's kijkt. Laatste foto is overigens een van de laatste fotoshoots. Maar het is zeker iets waar ik moet letten.

Droomy, ik zit altijd met de kleuren. Dat is echt waar ik altijd tegen aanloop. Zeker omdat mijn camera dus andere kleuren weergeeft. Heb jij misschien tips daarvoor? En wat betreft de cursus, als ik tijd had naast zes dagen werken had ik het zeker gedaan.

Ik heb wel binnenkort een workshop. Zou ik daar de kwaliteit en kleurdiepte kunnen aandragen denken jullie? We mogen het zelf invullen namelijk.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 22:36

Punten zijn doorgegeven voor bij de workshop; kwaliteit, kleur en compositie. :)

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 18:49

6 en 7 vind ik kwa kleur mooi, je composities zijn ook mooi en de laaste foto vind ik erg mooi een keer wat anders dan die grote paarden. De foto's met het kleine meisje vind ik erg schattig maar ze zijn wat donker. Ik zou proberen om op vooral donkere dagen niet in de schaduw foto's te maken of tegen het licht in.
2,3,6 en 7 zijn veel minder donker.
Dit kan ook aan de dag liggen natuurlijk maar dit kan er voor zorgen dat ze zo donker zijn anders zou ik de ISO iets hoger zetten. Ik vind je logo wel heel erg mooi.
Probeer inderdaad aan scherpte te werken ook al vind ik dit op de laatste 3 fotos al minder dan bij de eerste. Ik denk dat dit toch echt wel het belangrijkste maar facebook is toch wel aardig kwaliteit verliezend

edit*

ik heb even in je portiefolio gespiekt, daar vind ik het toch wel aardig meevallen maar nog steeds mis ik scherpte. Ik vind je foto's zoals je laaste foto in je post erg gaaf. Ook je strand foto's vind ik gaf

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 23:25

Bedankt voor de tips! Neem het zeker mee! Zeker de scherpte is wel een puntje, al maakt Facebook het nog wel iets erger. :+

Wat betreft van het kleine meisje qua licht klopt zeker. Het regende heel de dag en het was even droog en ze wilde zo graag daar foto's maken in het bos. We hadden het al een keer verzet en dat vond ze toen zo jammer, dat ik me er nu toch maar aan had gewaagd, ook gezien de weerberichten voor de komende tijd. Het heeft niet mijn voorkeur om met zulke weersomstandigheden foto's te maken, maar vond het anders zo sneu.

Maar ik neem alles sowieso mee! Ben ook geen top fotograaf en geen tijd voor een cursus helaas, maar neem alle adviezen daarom graag mee! Over drie weken wel weer een workshop!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:53

Zitten mooie fotos bij meis!

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 23:10

Dankje! :D