Even wat voorgeschiedenis:
Ik heb 7 a 8 jaar geleden een aantal schilderijen gemaakt, maar ik liep telkens vast. Tekenen ging me wel goed af maar met verf lukte het niet om op het doek te krijgen wat ik voor ogen had, en had ik nog niet alle juiste materialen in huis. Waardoor ik uiteindelijk weinig motivatie en tijd meer had en er niets meer van schilderen/tekenen kwam.
Tot ik vorig jaar een aantal keer aangeboden kreeg met een les mee te schilderen. Met een aantal tips en adviezen kreeg ik de smaak te pakken en begon ik te begrijpen hoe je met olieverf moet schilderen, wat een verademing die olieverf t.o.v. acryl. Dat werkte veel beter voor mij en toen 2 projectjes gemaakt die me beter af gingen dan ik had verwacht.
[UK] [SCH][WIP] hond in olieverf
[UK] [SCH][WIP] trekpaard in olieverf
Nadat deze lessen waren gestopt een andere locatie gezocht en nu ga ik elke week trouw 2 uurtjes schilderen
. Dus na de vorige 2 projecten is dit project nr 3 met olieverf. Elke stap is 2 uur verder.
Stap 1: Achtergrond schilderen en bepalen waar t varken komt. (helaas vergeten foto te maken).
Stap 2: De basis van het varken er op gezet.

Stap 3: rondom oog en klein stukje wang verder uitgewerkt.

Stap 4: Neus / oor / en de rest van zijn lijf. Zo goed als af, de volgende keer nog de laatste puntjes op de i en dan is ie klaar.

Zelfde foto maar iets verder ingezoomd:
prachtig!