[FOTO] een jaar lang Froukje Wilming photography

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

[FOTO] een jaar lang Froukje Wilming photography

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 12:26

Het jaar is nog niet voorbij maar 2015 was een ontzettend gaaf foto jaar voor mij! Wat ben ik blij met heel veel mensen die me ontzettend grote kansen hebben gegeven bedankt!

Het jaar begon natuurlijk met sneeuw: klik, klik

maar in februari begon toch wel het hoogtepunt van mijn jaar: ik ging met een aantal leerlingen van mijn school naar Nepal. In totaal gingen we met 14 mensen er heen waaronder ik als fotojournalist. De jongens van de techniek legden er nieuwe toiletten neer (hoog nodig) en de dames van zorg gaven lessen over hygiëne. Daarnaast waren nog twee cameramannen mee die een documentaire hebben gemaakt van de reis. Ik mocht een fotoboek maken en helpen waar ik helpen kon. Ik heb zoveel gezien, meegemaakt, gevoeld, eigenlijk alles.. Nepal is onbeschrijfelijk. Ik ben echt van het land gaan houden en als het even kan vlieg ik vandaag nog terug. Wat zou ik die lieve mensen daar graag willen helpen na die aardbevingen.. (twee weken na terugkomt in Nederland waren de aardbevingen in Nepal waar duizenden mensen aan dood zijn gegaan.)

Op facebook heb ik een album het zijn zoveel foto's: klik

maar dit zijn toch wel mijn favorieten!

1. Mijn favoriet, deze hangt nou heel groot in huis. Toen ik de foto schoot waren we uitgenodigd voor de verjaardag van deze vrouw, ze was 84 jaar geworden! Een bijzondere leeftijd in Nepal want deze leeftijd halen de mensen er vaak niet.
Afbeelding

2. schattige kindjes waren overal, echt overal. We waren natuurlijk veel op scholen dus kinderen ontbraken niet op mijn foto's. Foto is gemaakt tijdens het verbranden van afval.
Afbeelding

nog meer kinderen, pas op, het is een hoog schattigheids gehaalte:
3. klik
4. klik, tandenpoets lessen
5. klik
6. klik

7. en zo zag de enorm drukke, chaotische maar prachtige hoofdstad Kathmandu er uit voor de aardbeving..:
Afbeelding

Naast het fotograferen voor stichting installatie techniek friesland voor Nepal, deed ik ook mijn eigen project in een weeshuis. De kinderen hebben er vrij weinig en dus wilde ik ze iets geven waar ze echt iets aan hadden. Dromen: wat wil jij later worden? Deze foto beelden we uit met de spullen die we hadden en vervolgens kregen zij de foto. Ik heb echt een traan gelaten met hoe blij ze er mee waren, die oprechtheid, het was zo mooi! En oh ja, de link: klik

Eenmaal terug in Nederland kwamen ook fantastische projecten van school en van buitenaf:
8. een zelfportret:

Afbeelding

Daarnaast werd het steeds mooier weer en hadden mensen steeds meer zin een fotoshoot.

Ik mocht foto's maken voor de afstudeer- kledingcollectie van een van mijn beste vriendinnen:
9.
Afbeelding

Er kwam een práchtige combinatie voor mijn lens:
10.
Afbeelding
11. klik
12. klik

geweldige loveshoots..:
13.
Afbeelding

Nog heel veel shoots met paarden, bij dit paard was het bijna einde verhaal, maar met veel hulp van de dierenarts wordt hij nu weer gereden. Wat fijn!
14. Afbeelding
15. Afbeelding

een opdrachtgever bij een proefshoot (via hem mag ik straks workshops geven):
16.
Afbeelding

17. Afbeelding

Ook mocht ik de wintercollectie voor het paardenmerk QHP schieten, check hier de folder: klik

daarnaast had ik nog twee bruiloften in een week.
18.
Afbeelding

19. en een paar weken terug een fotoshoot met moeder en dochter
Afbeelding

En het is echt lang niet alles. Het jaar was aardig vol met fotografie en daarbij zit ik nu in het laatste jaar van mijn opleiding dus nu maar knallen om mijn diploma als fotograaf te gaan halen!

op naar 2016!

Biscuitje

Re: [FOTO] een jaar lang Froukje Wilming photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 13:13

Wat een prachtige foto's!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:34

Hele mooie foto's, echt top!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:39

Ik vind foto 1 echt waanzinnig mooi. Echt wow. Wat een prachtige portret.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 16:54

Prachtig. Wat een mooie kansen heb je gehad en wat heb je daar vooral ook goed gebruik van gemaakt!
Waar ligt je voorkeur?

Persoonlijk vind ik afgehakte benen nooit mooi.
Dan zou ik ze of in de middel afsnijden, zoals bij het bruidspaar (nº18) als het toch om de zoen gaat, of de voeten er echt wel aanlaten zoals bij nº13 waar de omstrengeling, ook met de benen, een belangrijk onderdeel van het thema is...
Bij nº 14 had ik dus ook of de benen eraan gelaten of, als je de focus op de liefkozing wilt, weer bij de middel afgesneden.

Maar goed uitsnedes zijn altijd een persoonlijke voorkeur, maar het zou voor mij als klant altijd reden zijn om een foto niet te nemen, hoe spectaculair hij verder ook zou zijn.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 17:59

Bedankt allemaal!

@lusitana: Bedankt, waar mijn voorkeur ligt? Pfoe dat is een hele moeilijke vraag eigenlijk! Ik vind zoveel leuk, in de paardensport kan ik erg genieten maar modelfotografie en fotojournalistiek vind ik ook echt geweldig!
Bedankt voor je kritiek, ik ben er deels wel mee eens maar op de een of andere manier vind ik ze mooi zoals ze zo zijn maar de uitsnede klopt misschien niet bepaald. Thanks!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 16:40

Jouw foto's pik je er zo uit, prachtig jaar gehad Froukje!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 10:15

Wauw dankjewel Magda! Dat is een enorm compliment!