[FOTO] paarden, we leren verder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[FOTO] paarden, we leren verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 19:41

Ik heb een paar weken geleden mijn eerste probeerseltjes hier geplaatst en daarna nog 2 fotomeetings gehad. Daarvan wil ik hier graag een paar foto's plaatsen. Tips zijn natuurlijk welkom. Ik ben inmiddels wel aan het kijken naar een extra lens (tele) naast de standaard kitlens waarmee ik deze foto's heb gemaakt. Ik merk dat ik tegen grenzen aanloop bij de kitlens bij beweging en wanneer het weer niet echt meewerkt. Zoals ik in het vorige topic had uitgelegd heb ik een canon eos 350D als instapmodel om te leren over fotografie.

Mijn bedoeling is, aangezien ik er erg veel plezier in heb, om bij dit toestel een of 2 betere lenzen aan te schaffen en uiteindelijk over te stappen op een jonger model canon (waar de lenzen dan ook op passen).

Bij mijn eerste foto's uit het vorige topic gebruikte ik nog standaard instellingen, maar deze zijn allemaal handmatig ingesteld. En dat is nog niet zo heel gemakkelijk :+, maar ik wil graag leren.

Deze meeting was ongeveer 2 maanden geleden
1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

En deze van een meeting ongeveer 3 weken geleden. Ik mocht om te proberen een 55-250mm lens lenen en daarbij had ik helaas de instellingen niet goed genoeg aangepast waardoor ze niet superscherp zijn geworden.

5
Afbeelding

6 net de rug/billen er niet helemaal op
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

9
Afbeelding

10
Afbeelding

11
Afbeelding

12
Afbeelding

13
Afbeelding

De laatste 2 foto's zijn tussendoor gemaakt toen ik even bij de Autumd Desert Trail heb staan kijken. Hier had ik erg last van het (mistige) weer en eigenlijk zijn de foto's die ik daar heb gemaakt allemaal mislukt.

14
Afbeelding

15
Afbeelding

Goof

Re: [FOTO] paarden, we leren verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:54

Leuke foto's.
Ik vind het jammer dat er vanaf foto 5 veel ruis op de foto's te zien is.
En kijk nog even goed naar foto 8, het touw is weg gewerkt, maar echt nog heel goed te zien. Zonde.

Muronia

Re: [FOTO] paarden, we leren verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 19:21

Dank je voor je reactie Goof, de ruis is dus precies wat ik bedoel met de beperking van mijn toestel/lens. Als het weer niet meezit (bewolkt/mistig), dan kan ik mijn instellingen niet zo zetten dat de foto helder EN scherp wordt (hij trekt een hogere ISO niet, daardoor erg veel ruis en ook bewegingsonscherpte). Misschien kan er wel iets gezegd worden qua tips over de plaats van het onderwerp en de indeling van de foto's? Daar ben ik mee aan het futselen namelijk, omdat ik in het begin de tip kreeg om daar wat mee te doen. ik zette mijn onderwerp namelijk steeds erg centraal in het midden en daar probeer ik vanaf te komen.

Bedankt voor je tip over het wegwerken van de longe, dat was me nog niet zo nadrukkelijk opgevallen, maar nu je het zegt... !