[MOV] 3D animatie filmpje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

[MOV] 3D animatie filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 23:20

Hoi bokkers!
Voor een schoolproject ben ik bezig met 3D animatie (3ds Max) en het monteren van dit materiaal. Nu ben ik bezig met het maken van een eerste filmpje, en ben benieuwd naar opmerkingen en tips! Uiteindelijk maak ik een short animatie, dit is mijn werk van een week 'bootcamp' met 3ds Max en adobe premiere. (Het uiteindelijke filmpje hoeft niet over hetzelfde te gaan dan mijn eerste filmpje)
Wat vinden jullie ervan? :)

http://youtu.be/f7sL8aUpGf8

Warboel

Re: [MOV] 3D animatie filmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 23:29

Leuk filmpje!

Hij beweegt wel wat "geforceerd", bijvoorbeeld aan het begin als 'ie de trap afstuitert stopt hij voor de trede even. Heb je de animation curves gebruikt? Dat zou je ook eens kunnen uittesten.
Verder echt tof! Het is echt een rotprogramma om te leren :=

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-15 23:39

dankje! :) ik heb nog niet met die curves gespeeld, maar dat zei mijn docent ook idd! zal er eens naar kijken. ook zit er in het trappengat een gekke camera bug in dat gebeurd is tijdens het renderen, hij heeft 2 of 3 frames ongedraait geloofik :p
het is idd een heel moeilijk programma! maar uiteindelijk kan je er wel veel mee, daar maar aan vast houden hihi :o

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 00:34

Wat me vooral opvalt is dat je de bal, voor hij de grond raakt laat stoppen met vallen. De curve geeft sowieso een goed effect maar laat de bal echt de beweging afmaken. Begin met de beweging en denk nog niet na over het indeuken van de bal. Laat de bal voor een deel de grond in gaan. Vervolgens ga je steeds stapjes terug in je keyframes, kijk je waar de bal de grond raakt en zet dan daar het anker voor de vorm vast. Dan ga je weer naar het punt waar je stuiterboog stopt en dan deuk je de bal in voor zover nodig.

De tip is dus vooral, focus je op 1 ding tegelijk. Eerst de volledige beweging en laat de vervorming achterwegen. Dat voorkomt verwarring in het proces (ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je soms vergeet ankertjes te plaatsen als je als tegelijk wil doen).

Genoeg tips, tijd voor tops. Ik vind het concept erg leuk. Een stuiterende bal is moeilijker te animeren dan je zou denken, je hebt zeker gevoel voor de beweging. Ook het na stuiteren op het einde, maakt het helemaal af :D ik vind het huisje ook echt heel leuk ^^

3DS max is zeker geen makkelijk programma. Het is veel oefenen, uitproberen en af en toe even vloeken op zn tijd. Maar je kan er zeker geweldige dingen mee. Succes met je project!

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 10:06

*heel verhaal getyped, valt mijn internet uit :7 *

maar dankje voor je uitgebreide antwoord bimmerd! met teveel in 1 doen heb je zeker gelijk haha! in het begin gaat het best langzaam als je net met 3ds begint, heb mij nogal vergist in de moeilijkheid en hoeveelheid werk!
De tip met eerst focussen op 1 soort beweging is een goede tip! zeker bij complexere animaties is dat natuurlijk een vereiste, deze was al zo lastig stiekem :+

ik zal straks met het grote project updates blijven plaatsen, tips en tops zijn erg welkom! leer ik alleen maar meer van :)

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 21:18

niemand meer? :o