[VRAAG] Bridge camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLeonietje

[VRAAG] Bridge camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 20:23

Hallo bokkers,

Ik ben al een tijdje opzoek naar de geschikte camera en ik ben erg geïnteresseerd in een bridge camera.
Dus ik vroeg mij af of mensen hier ervaringen mee hebben en welke jullie gebruiken.
Ik ben sinds een jaar ongeveer erg geïnteresseerd in fotografie, dit heb ik eigenlijk alleen nog maar gedaan met het simpele digitale cameratje van mijn ouders (ik ben 13 jaar) maar nu heb ik toch wel behoefde aan een wat betere kwaliteit foto's en een camera waarmee ik goed kan oefenen met de functies als diafragma, sluitertijd etc. Ik zoek dan ook niet een te ingewikkelde camera en het liefst niet te duur. (rond de 300 of onder zou mooi zijn.)
Ik ben een paar dagen geleden eens een fotostudio ingelopen om een beetje rond te kijken en daar heb ik de Sony cybershot DSC-HX400V even uit mogen proberen en deze beviel mij heel erg, was precies wat ik zocht, maar ik vond hem wel wat aan de dure kant. Heeft iemand met deze of een soortgelijke camera ervaringen?
Laatst bijgewerkt door Meloen op 02-11-15 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:58

Wij hebben nu een Sony cybershot en ervoor een spiegelreflex van Sony. (Na 5 jaar stopte hij ermee.... :( )Alhoewel we voor een Canon gingen, vertrokken we weer met een Sony. Voor een leuke foto's vind ik de cybershot enorm handig. Dat gedoe met verwisselen van lens! Ik denk dat je wel een duurder exemplaar in je handen hebt gehad. Persoonlijk vind ik dat de stabilisator het bij het inzoomen, minder goed doet, als bij de Canons die mijn vriendin heeft. Koop niet overhaast. En als een nieuw model uitkomt, is deze vaak duurder dan het vorige, terwijl de veranderingen soms helemaal niet zo spectaculair zijn. Van de "oude" modellen is veel informatie op internet te vinden. Leuke prijzen voor goede toestellen!