[FOTO] Langs de havens van Schiedam...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Langs de havens van Schiedam...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-15 08:48

Beetje rondlopen langs de havens en dan komen de mooie shots vanzelf... toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oja, de bovenste is een DEURKNOP!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:28

Het zijn leuke plaatjes, maar niet wauw. Of tenminste, dat vind ik. Dit omdat de foto's gewoon niet spannend zijn, er is geen scherpte diepte en scherpte mist zoiezo. Zijn de foto's met een telefoon gemaakt?

Imre

Re: [FOTO] Langs de havens van Schiedam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 16:33

Mooie detailfoto's! Die spiegeling in het water vind ik ook altijd mooi. :j

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 16:35

hannah41 schreef:
Het zijn leuke plaatjes, maar niet wauw. Of tenminste, dat vind ik. Dit omdat de foto's gewoon niet spannend zijn, er is geen scherpte diepte en scherpte mist zoiezo. Zijn de foto's met een telefoon gemaakt?

Met een videocamera, HD van JVC. Toch stond de stand op HD (1080 P voor fotokwaliteit) Of de uploadstand heeft de kwaliteit naar beneden gedingest...

hannah41

Re: [FOTO] Langs de havens van Schiedam...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 17:16

Mm. Vreemd, de eerste is nog wel het scherpst van de foto's. Maar bijvoorbeeld de laatste is gewoon niet scherp in mijn ogen. En, er zit ook geen scherpte diepte in (niet dat dat persee hoeft, maar bij deze foto's had het wat mij betreft wel gemogen), en dat is iets wat zichtbaar zou moeten zijn zelfs met verslechterde kwaliteit. :)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 12:22

Probeer niet te kunstig te zijn. Een deel van iets fotograferen of vanuit een andere hoek; nog niet doen. Zorg ervoor dat je gewone foto's, die uit een normale hoek, met het hele onderwerp erop, goed zijn. Dat je daarin eerst beter word, voordat je kunstzinnig aan de slag gaat. Als je diepte en scherpte niet goed kan regelen nog (er zit weinig diepte en scherpte in de fotos) dan zul je dat eerst moeten oefenen. En dat kan met jezelf erover inlezen en simpele foto's te maken zoals je derde en laatste foto. Ga daarna pas experimenteren met aparte hoeken en halve onderwerpen zoals je doet in de andere fotos. Ik heb geen idee wat foto 1 en 5 moet voorstellen. Waarvan is dat een onderdeel. Dat moet wel duidelijk zijn.

Nu zijn het gewoon simpele kiekjes. Het is best mooi, de haven, maar de foto's zijn kiekjes, geen foto's van een fotograaf.

Maar dat is niet erg! Het betekend gewoon veel oefenen en bekend raken met de camera. Misschien inlezen over welke standen en instellingen je het beste kan gebruiken bij wat voor weer,lichtinval etc. Maar het is vooral veel oefenen. Geen enkele fotograaf is vanaf dag 1 perfect. Ook die hebben veel geoefend.