Paardenverhaal deel 2! >3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bokker1605

Paardenverhaal deel 2! >3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 20:29

Hoi! Ik ben Lies en ik ben 16 jaar. Ik woon samen met mijn tweeling-broer Lars en mijn ouders op een paardenboerderij, Manege Bosrand. Het ligt in het bos, aan de rand van het bos, vandaar die naam. We hebben een stukje bos bij de stallen en huis gekocht, en daar hebben we een Cross-Country-parcours aangelegd. Daar worden soms onderlinge wedstrijden gehouden.

Wij houden paarden in grote, ruime stallen met voldoende licht. Mijn paard heet Picasso, een 6-jarige KWPN. We geven Privélessen aan kinderen vanaf 14 jaar die Endurance- of Cross ruiter willen worden. Iedere ruiter heeft zijn of haar eigen verzorg-paard waar ze op rijden.

Vandaag waait het heel hard. Ik pak Picasso’s halster van de haak en loop ermee naar buiten. Meteen als ik de staldeur open doe schrik ik zoals de altijd vandaag als ik naar buiten ga, dan “slaat” de wind gewoon in mijn gezicht. Ik veeg de haren uit mijn ogen en loop naar de paddock. Picasso hinnikt en draaft naar het hek. Hij hinnikt nog een keer dramatisch en maakt dan een pirouette. Logisch, hij staat bijna nooit alleen in een paddock. Thamar staat altijd bij hem in, maar die heeft stalrust. Laatst bij een wedstrijd is ze lelijk gestruikeld over een boomstam.

'Ho, ho..' mompel ik. Het werkt niet. Nee, vind je het gek als je niet eens boven de wind uit komt als je normaal praat. Man man man.. :9 *Even een lol momentje van de schrijver xD* Voorzichtig open ik het hek, klik het weer achter me dicht en roep: 'Picas! Picasso!' Daar komt hij hoor. Uitgestrekte galop, luid hinnikend. Een warm gevoel gaat door me heen. Wat een lieverd :j Met een sliding staat hij vlak voor me. face to face. Ik schiet in de lach. Picasso kijkt me triomfantelijk aan. Ik aai hem uitgebreid over zijn hals en klip hem dan vast.

We lopen richting de stal. *TOET TOET* Huh? Ik kijk om me heen. Ah! daar is pap, in zijn jeep. Hij parkeert z'n auto en loopt naar mij en Picasso toe. 'Hoi lief, ga je rijden?' Ik knik. Picasso schraapt ongeduldig met zijn hoef over de grond. Snel lopen we door. Papa opent de grote schuifdeur van de stal en we lopen de heerlijke warmte in. Sommige paarden hinniken zacht als ze Picasso zien. Anderen kijken alleen op of doen hun oren naar achteren en draaien hun weer om. Bij de poetsplaats maak ik het touw vast aan een ring en maak zijn deken los. Hopla, voorzichtig schuif ik het deken eraf en leg het over een speciale deken-haak.

Even later singel ik voor de laatste keer aan en stijg op. Picasso is druk, ik moet hem echt inhouden voordat hij ervandoor gaat! :j Snel maak ik mijn teugels goed op maat en klak met mijn tong. Dat had niet gehoeven, hij spurt ervandoor. 'Ho maar jongen!' zeg ik kalm. Luid briesend stopt hij. Ik stijg af, maak de beugels op maat, als hij er nu vandoor gaat kletteren die beugels niet tegen de buik zodat hij sneller gaat. 'Pap? PAP? Kun je even de longeerlijn pakken?'

Benieuwd wat ze gaat doen? lees het 2de deel *D
_Komt binnenkort uit_ hehhe

Wat vinden jullie ervan>>>>> *\o/*

bokker1605

Re: Paardenverhaal deel 2! >3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-15 14:14

Het laatste deel vanaf Ik stijg af- wil ik weghebben. Daar komt iets anders voor in de plaats. Kan iemand dit topic mss sluiten?

Meloen

Re: Paardenverhaal deel 2! >3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:09

Zoals je in de regels en richtlijnen kunt lezen, geldt bij het plaatsen van een deel van het verhaal een minimum van 1500 woorden.
Daarom plaats ik hier een slotje.