Beginners toestel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Beginners toestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 10:11

Goedemorgen,

Echt veel ervaring heb ik niet met fotografie. Ik lees wel wat vakbladen, volg hier een aantal topics en ken een aantal fotografe. Uiteindelijk besloten om toch een eerste toestel aan te schaffen en nu kan ik het vrijwel niet gebruikte toestel van een vriendin tegen een leuke prijs overnemen. Toestel is echt zo goed als nieuw, max. 50 geschoten foto's.

Het gaat om het volgende toestel: Pentax K-X en de volgende lenzen: 18-55 & 50-200, inclusief Nikon 4GB high speed.

Wat zouden jullie hiervoor betalen, tweedehands maar nooit gebruikt. . . en is dit een goed toestel om mee te beginnen?

Anoniem

Re: Beginners toestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 10:15

De nieuwprijs ligt rond de 490 euro.
Ik zou niet meer betalen dan 300, vanwege garantie etc.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 10:25

Toestel heeft 5 jaar in de kast gelegen, heeft toen 599 gekost (inclusief tweede lens, als ik dit goed heb begrepen). Nikon highspeed was 12 euro, totaal 613 en ik kan alles overnemen voor 275.

Ik heb zelf alleen totaal geen ervaring, wil wel cursussen gaan volgen. Wat ik vaak tegen kom is dat fotografen roepen dat het toestel niet meer voldoende is, ik wil hier graag een paar jaar plezier van hebben. . . ik heb overigens wel ervaring met Photoshop ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 11:00

Dan zou ik het doen denk ik.
Heb verder geen ervaring met het toestel, maar aan de reviews te zien is hij zeker wel geschikt voor het doel dat jij voor ogen hebt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 14:36

KoudbloedKim schreef:
Dan zou ik het doen denk ik.
Heb verder geen ervaring met het toestel, maar aan de reviews te zien is hij zeker wel geschikt voor het doel dat jij voor ogen hebt.
Ik zit op Google te kijken naar foto's geschoten door dit type toestel en lens, al kan ik niet goed beoordelen of de foto's niet al te bewerkt zijn :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-15 21:46

Geen reacties meer -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 10:12

Op zich is het een prima camera om mee te beginnen.
Maar hij stamt al uit 2009. Dus het ontwerp en de techniek is al 6 jaar oud.

Voor zo'n 250 tot 300 euro heb je nu ook een splinternieuwe Nikon of Canon instap body met de allernieuwste techniek.
True... dan zitten er nog geen lenzen bij.

Voor 319,- heb je een nieuwe Canon 1200D met een 18-55mm lens.
http://www.cameranu.nl/nl/p543362/canon ... 5mm-dc-iii

En voor 99,- tot 149,- euro extra heb je er een Sigma, Tamron óf Canon telelens bij:
http://www.cameranu.nl/nl/c22/objectiev ... 9uK0VGIl19

Wil je toch wat 2e hands kopen?
Dan kun je meestal de prijs bepalen door de laatste nieuwprijs te pakken en die door de helft te doen.
Dus niet de prijs die ooit is betaald toen de camera net uit was, maar de nieuwprijs toen hij voor het laatst nieuw te koop was.

Dure lenzen hebben vaak een wat hogere restwaarde dan 50% van de nieuwprijs, maar het gaat om een instap set, dus dan kun je de 50% berekening prima toepassen.

Als advies zou ik zeggen; betaal niet meer dan 175,- voor de set.
Want voor 275,- kun je op dit moment een nieuwe body kopen met de beste, nieuwste techniek.