[SONG] Kür op Muziek!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

[SONG] Kür op Muziek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 14:53

Hallo iedereen!

Al enige tijd componeer ik af en toe kür muziek in opdracht. Graag wil ik met jullie mijn laatst afgeronde project delen! Bij deze kür zat de vraag om het nummer Are You With Me van Lost Frequencies er in te verwerken. Dit hoor je terug in de stap en galop. De draf muziek is 100% origineel. Alles is door mij ingespeeld.
Dit is de eerste keer dat ik voor een pony een kür heb geschreven. Het was even puzzelen met het tempo, de draf ligt namelijk op 177 'beats' per minute ofwel bpm. Het bpm bepaalt hoe snel de tellen in de muziek elkaar volgen, en reken je in het geval van dressuur muziek uit door de stappen van het paard te tellen; logischerwijs ligt dat tempo bij een pony gemiddeld wat hoger dan bij een paard. Om je even te helpen voorstellen hoe hoog zo'n tempo dan is; kwa muziek genres komt 177bpm het meest in de buurt van onder andere speed metal en gabber :+
Omdat ik mezelf nog veel moet en kan verbeteren, sta ik heel open voor tips en kritiek!
Zonder verder te veel te kletsen, bij deze de video!

*ALVORENS TE REAGEREN* Ik wil jullie er graag op wijzen dat dit topic in 'uit de kunst' is geplaatst. Dit topic gaat over mijn muziek. Dat wil zeggen dat rijtechnisch commentaar hier niet op zijn plaats is, er zal niet op worden gereageerd en het is bovenal off-topic. Bij deze het vriendelijke doch dringende verzoek om het thuis op een servetje te schrijven als je het kwijt moet, maar niet in dit topic :)

SoleroLove

Re: [SONG] Kür op Muziek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:26

Ik vind het heel goed klinken, past ook mooi bij de kür. Ik vind vooral het galopgedeelte heel sterk. Het stap gedeelte vond ik net wat te lang worden, dan verwachtte ik de galop al iets eerder.

Verder zitten er mooie loopjes in, maar vind ik het op een of andere manier nog net te 'lief' (ik weet even niet hoe ik het moet benoemen) klinken. Van mij mag er nog wel iets meer bas/ opvulling achter de melodielijn.

En qua rijden vind ik het er prima uit zien, leuke haf!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-15 12:09

Bedankt voor de tips! :) Inderdaad de stap had ik wellicht nog iets op kunnen vullen, of een langere opbouw naar de galop toe!

Was er nog vergeten bij te zetten: door de jury is de muziek gewaardeerd met een 7 en een 8,5!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:12

Ik heb er totaal geen verstand van, maar ik vind het ontzettend knap dat je dit kunt! Leuke kur.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:20

Ha cool dat je dit kan Nina! ( heb met jou op de basischool gezeten :o grappig!). Ik vind de melodie goed passen bij de pony en bij de gangen. Soms zou er wel net iets meer pit in mogen. Vooral bij de uitgestrekte draf.
Wel heel vet dat je het zelf hebt geschreven!

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:20

Heee Lydia, leuk dat je ook nog steeds besmet bent met het paardenvirus :D Dankjewel voor de tip!