[Foto] "Spookdorp" Doel - België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amanda_T

[Foto] "Spookdorp" Doel - België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 12:35

Hallo allemaal,

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een Nikon D3200 Zoomkit met een 18-55 en 55-200 lens. Hiervoor nog nooit foto's gemaakt met een spiegelreflex, dus hierbij mijn eerste foto's. Ik ben op zoek naar tips, goede adviezen en goed onderbouwde kritiek waar ik iets mee kan! Ik ben namelijk echt nog een leek op dit gebied :+

Bij mijn camera zit een cursus vanuit Nikon, die ik zeker wil gaan volgen. Afgelopen weekend heb ik wat tips gekregen. Uiteraard zijn sommige foto's nabewerkt.

Brand los!

Doel

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Alvast bedankt voor het kijken! :)

Goof

Re: [Foto] "Spookdorp" Doel - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:21

Leuk. Gaaf dorp he zo leeg? Ben je nog huizen binnen geweest?
Ik mis wat details ofzo in je foto's. Je hebt hele brede onderwerpen gepakt en er nergens echt iets uitgefilterd om het te benadrukken.

Ik heb bijvoorbeeld dit topic gemaakt:
Goof @ [FK] [FOTO] Doel
En dan zie je wat meer specifieke details. Leuk om volgende keer mee te oefenen ;)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 20:10

Nee we zijn expres geen huizen in gegaan. Het is zo zonde dat er al zoveel gesloopt is in het dorp, dat we er bewust voor gekozen hebben netjes buiten te blijven. Wat een gave foto's die je gemaakt heb! Zijn ze verder nog veel nabewerkt bij jou? Ik heb de foto's licht bewerkt met Picasa. Maar bedankt voor de tips, ik zie duidelijk wat je bedoelt met meer details pakken. Goede oefening voor de volgende keer, ga inderdaad ook wat minder brede foto's pakken. Ze ogen ook wat algemeen nu.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:39

Goof schreef:
Leuk. Gaaf dorp he zo leeg? Ben je nog huizen binnen geweest?
Ik mis wat details ofzo in je foto's. Je hebt hele brede onderwerpen gepakt en er nergens echt iets uitgefilterd om het te benadrukken.

Ik heb bijvoorbeeld dit topic gemaakt:
Goof @ [FK] [FOTO] Doel
En dan zie je wat meer specifieke details. Leuk om volgende keer mee te oefenen ;)

Ik moest ook meteen aan jouw topic denken en sluit mij daarom ook bij jouw commentaar aan.

TS, je foto's zijn netjes, maar juist met dit soort onderwerpen is het belangrijk dat je details benadrukt zodat de kijker gevangen blijft in je foto. :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:45

Ik mis een spannende sfeer.
Bij een spookdorp denk ik aan eng, griezelig.
Jouw foto's zijn vol kleur. Komen gezellig over.