Het bazinnetje, Marga, was al wat ouder en kon niet meer goed voor haar paarden zorgen. Marga woonde op een boerderij met haar hond en 2 paarden Ebony en Baldur. Ebony en Baldur zijn IJslanders, beide 7 jaar oud. Ik ging voor het eerst bij hun op de boerderij kijken. Het erf was oud en rommelig. Ik klopte aan en een vrouw van, ik gokte 25, deed open. Ze keek me nep glimlachend aan en zei; ‘Jij moet Stephanie zijn, ik ben Jessica. De dochter van Marga, kom verder.’ Jessica stapte opzij en ik glimlachte naar haar. Haar mond glimlachte maar haar ogen spuwden vuur. Ik schrok, wat heeft ze tegen mij? ‘Stephanie!’ zegt Marga. ‘ Ik ben blij je te zien, kom zitten lieverd!’ Ik ging naast haar zitten en vertelde wat over mijzelf. In het huis was het warm en er hing een gezellige sfeer. De hond Debby blafte vrolijk. We kletsten honderduit Ebony en Baldur. Even later fietste ik met een glimlach op mijn gezicht weer naar huis.
We liepen het pad op recht op de schuur af. Links, daar, een zandpad en daarachter liggen weilanden en de bak,’ wees Marga. De stallen waren mooi versierd met bloemen die in een hang-bak aan de muur hingen. Er waren 2 boxen, ik ging kijken. De stallen hadden naambordjes en als eerste liep ik naar Ebony. De merrie hinnikte zacht en kwam naar mij toe. Ze snuffelde wat en liep toen weer naar haar hooi. Baldur bleef angstig achterin zijn stal zijn. ‘Wat is er met hem?’ vroeg ik. Jessica snoof. ‘Dat mormel doet al een poos zo, ik heb geen idee wat er met hem is. Toch, Marga?’ Marga knikt. ‘Hij doet altijd zo. Het liefst zou hij nu wegrennen, kijk.’ Marga opent de box-deur en Baldur kruipt in een hoekje. Vlug stapt Marga de stal weer uit. ‘Arm beest..’ mompelt ze. ‘Kom, we halen de spullen van Ebony.’ We liepen naar het huis en Marga ging naar het schuurtje ernaast. Daar lagen alle spullen. Ze kwam terug met een halster met touw en een poetskist.
Hoe vinden jullie het?