Sinds kort heb ik een nieuwe camera. Nou ben ik al super gelukkig met de kleuren en scherpte van deze camera. Alleen wat me wel opvalt is dat ik zelf de foto's nogal saai vind, zo standaard. Maar ik weet eigenlijk niet goed wat ik verder nog met deze foto's zou moeten doen. Ik heb al wat geprobeerd met nabewerken, maar het is allemaal niet naar mijn tevredenheid. Ik bewerk nu vooral in Photofiltre (en ben behoorlijk handig met dit programma) maar wil binnenkort overstappen naar Gimp, of terug gaan naar Photoshop als ik die aan kan schaffen.
Wat doen jullie normaal gesproken om je foto van het scherm af te laten spatten? (Fototechnisch commentaar is ook zeer zeker welkom!)
Commentaar op de modellen hoef ik niet. Ik weet dat ze niet perfect zijn, maar het zijn mijn eigen verschrikkelijk niet fotogenieke draakjes(ze verpesten elkaars foto's), en daar moet ik het voorlopig even mee doen.
Ik heb er tot nu toe 3 shoots mee gedaan, qua nabewerking laat ik nu foto's zien waarin alleen wat weggewerkt is, contrast en belichting aangepast en de kleuren wat feller gemaakt.
Voorbeelden plaatsen of mijn foto's gebruiken om iets duidelijk te maken mag! Maar gelieve alleen in dit topic.

01.

02.

03.

04.

05.

06.

07.

08.

09.

10. En deze nog omdat ik er niet tegen kan dat het er 9 zijn

Alle tips en feedback is welkom! Met name omtrent het spannender maken van de foto's.