[DA] De pony Spikkel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goriginal

[DA] De pony Spikkel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 20:32

Hallo,

Vandaag heb ik mijn eerste DA gemaakt! Heb er weleens eerder mee gespeeld, maar nu heb ik hem echt afgemaakt. Ben er best tevreden over, behalve over de maan, die is niet echt gelukt helaas. :') Ook zit ik een beetje nog mijn weg te zoeken, heb het zo realistisch mogelijk geprobeerd. Behalve de manen en staart, dit vind ik altijd mooi om te overdrijven. *\o/* Tips zijn hartstikke welkom!

Wat ik een puntje vind zijn de schaduwen. Heeft iemand hier nog tips voor in het algemeen?

De DA:
(Op de site nog een keer aanklikken, anders is hij wazig)

http://schoollife.nl/upload/?v=twinkel.png

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:21

Voor een eerste echte DA is hij zeker goed gelukt :) Vooral dat je niet voor het grijs bent gegaan als schaduwkleur op het wittige +:)+ Manen (van die dingen in de ruimte haha) zijn ook vreselijk om te tekenen maar het is wel erg herkenbaar een maan en dat is al heel wat haha (is mij nog nooit gelukt xD).

Qua tips voor schaduwen, zoek schaduwkleuren verder van de basiskleur (heb je gelukkig al gedaan, maar bijvoorbeeld blauw/paars zijn vaak ook perfecte kleuren wat betreft schaduw. Beetje mee experimenteren kan nooit kwaad) en ben niet bang te overdrijven met het contrast. Ongeacht hoe contrastloos de foto is, probeer het zelf wat te versterken, daardoor komt een tekening direct meer tot leven.

De manen en staart zijn erg tof geworden! Lekker wild en vol *\o/*

Rivjenn

Re: [DA] De pony Spikkel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:28

Wat leuk!!
Mijn zoontje van 10 heeft zelf een stippel en vind deze tekening? Echt superleuk!!
( ja ik ben niet zo'n kenner..)

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:31

Bimmerd schreef:
Voor een eerste echte DA is hij zeker goed gelukt :) Vooral dat je niet voor het grijs bent gegaan als schaduwkleur op het wittige +:)+ Manen (van die dingen in de ruimte haha) zijn ook vreselijk om te tekenen maar het is wel erg herkenbaar een maan en dat is al heel wat haha (is mij nog nooit gelukt xD).

Qua tips voor schaduwen, zoek schaduwkleuren verder van de basiskleur (heb je gelukkig al gedaan, maar bijvoorbeeld blauw/paars zijn vaak ook perfecte kleuren wat betreft schaduw. Beetje mee experimenteren kan nooit kwaad) en ben niet bang te overdrijven met het contrast. Ongeacht hoe contrastloos de foto is, probeer het zelf wat te versterken, daardoor komt een tekening direct meer tot leven.

De manen en staart zijn erg tof geworden! Lekker wild en vol *\o/*

Haha, bedankt voor het maancompliment. :P Is nog een dingetje om eens mee te oefenen.

Ja schaduwen vind ik echt lastig, weet nooit zo goed waar ik ze moet plaatsen en in welke vorm met welke brushes enzo. En ze zijn inderdaad een beetje licht, had wat donkerder gemogen.

Rivjenn schreef:
Wat leuk!!
Mijn zoontje van 10 heeft zelf een stippel en vind deze tekening? Echt superleuk!!
( ja ik ben niet zo'n kenner..)

Hahah leuk om te horen! :D De stippels waren wel na de maan het moeilijkst om te maken.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 10:59

Volgens de regels en richtlijnen is het de bedoeling dat je een zichtbare afbeelding plaatst in je openingspost. Omdat dit nu niet het geval is, plaats ik hier een (tijdelijk) slotje. Je mag mij per PB een werkende link toesturen, dan zal ik de OP aanpassen en het topic weer openen.