Polaroid camera: Is daar nog materiaal voor te krijgen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Polaroid camera: Is daar nog materiaal voor te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 17:30

Zeer plotseling heb ik een ouderwetse polaroidcamera aangeboden gekregen en als fotograaf zeg je daar natuurlijk geen nee tegen. :D

Het is echt een oude en dus niet een moderne met een ouderwets modelletje. Gok dat ie zo'n 15/20 jaar oud is. Weet niet of ie nog werkzaam is, maar dat hoop ik snel te horen.

Maar nu komt mijn grote vraag? Wat gaat er in zo'n camera en is dit materiaal überhaupt nog te koop? Want ja als ie nog werkzaam is dan wil ik er natuurlijk ook wel wat mee doen :)) Had al wel even zitten googlen maar werd er niet wijs uit, hoera voor de moderne technologie >;)

Iemand die ervaring heeft met een polaroidcamera en weet waar het juiste materiaal te koop is? (zit er nog verschil in "rolletjes" bijvoorbeeld...)

Anoli

Re: Polaroid camera: Is daar nog materiaal voor te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:31

Niemand?? -O-

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:38

Ik ben al jaren helemaal verliefd op de polaroid. Heb toen ook een gekregen van mijn oma uit het jaar 0. Heb toen via MP zo'n 100 foto's op de kop kunnen tikken voor een leuk prijsje. Misschien dat er voor jouw type ook nog wat op MP te vinden is. En anders zou ik een keer langs een camera winkel gaan, misschien dat die weet of er ook een "modern" rolletje in kan.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:39

Je kunt het ook via internet bestellen :) Kost wel een paar centen...!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:44

Kijk eens op analoogfotoforum.nl, die weten alles. Denk dat je daar ook meer vind over type papier en gebruik van je camera :), zou persoonlijk zelf niet zomaar iets er in stoppen. Watvoor soort is het? vind ze altijd zo tof die analoge camera's.. ik doe eigenlijk te weinig met die van mij..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 11:46

Ik heb geen idee wat voor een soort het is, heb hem ook nog niet in bezit.
Komt van verre familie en zij komen ergens aankomende maanden weer onze kant op en nemen hem dan mee voor mij :D

Maar ben zo enthousiast dat ik vast ben gaan zoeken naar info :j

Bedankt al voor de info, van het weekend maar eens naar kijken. Nu eerst aan mn scriptie :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:33

Edit of hebben we het nu over twee verschillende dingen. polaroid is voor mij de "snel klaar" foto dingen waarmee je kon wapperen en je afbeelding langzaam verscheen. Rolletjes zijn vierkante pakjes. Vroeger hadden we er twee, heel handig voor snelle fotos.

Twee weken geleden was hier weer een fotografica markt en zag ik veel cameras en fotovullingen liggen van redelijk recent naar aardig op leeftijd. Ik dacht ook dat polaroid weer opnieuw deze cameras ging uitbrengen omdat er veel vraag naar was.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 14:05

Nee het gaat echt om een polaroid snel wapperen met fotootje die er direct uitkomt :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 14:07

Dan hebben we over het zelfde.

Als je van hun vast foto en typenummer kan lospeuteren kun je voorwerk doen en eventueel al pakjes kopen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 14:08

Hmm dat is wel een idee ja. Eens kijken of ze het überhaupt weten. :D

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:14

Weet je wat het typenummer is? Of heb je er een foto van? :)

Hier in Enschede zit een oude Polaroid fabriek wat inmiddels voor andere doeleinden wordt gebruikt, maar er worden geregeld dingen georganiseerd binnen het pand waar je nog steedsfilm/polaroids kan kopen tegen een aantrekkelijke prijs. Je kan dan ook kiezen tussen kleur en zwart-wit of met een wit of zwart kader.
(Ongebruikte film kan je trouwens het beste in de koelkast bewaren, schijnt het).
Ik zal wel eens voor je kunnen kijken. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 06:12

Nee, nog niet. Nog geen tijd gehad om haar te spreken over de camera. Mn moeder heeft er wel een foto van, maar dat zou ik vanavond even moeten bekijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:21

Als ik op google polaroid in typ komik heel veel sites tegen, bol.com verkoopt het ook :j

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 06:26

ellepel schreef:
Als ik op google polaroid in typ komik heel veel sites tegen, bol.com verkoopt het ook :j

Klopt, maar is dat ook geschikt voor het ouderwetse type camera? Je hebt namelijk een nieuwer type camera... en ik ga er niet zomaar een cassette indrukken straks sloop ik hem dan...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:34

Nee,maar er staat een typenr op je camera,denk dat je heel ver komt als je dat er bij in typt :j

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 13:23

Ik schiet ook foto's met een paar ouderwetse camera's, waaronder 2 polaroids :D Heel leuk om te doen, maar goede foto's zijn lastig te maken. De enige soort film die je hebt voor de echt ouderwetse polaroids zijn van impossible project. https://shop.the-impossible-project.com/shop/film
Voornamelijk voor de sx70 of 600 camera's. Als je het zeker wil weten kun je hen ook mailen, ze geven bijna altijd dezelfde dag antwoord. Voor een behoorlijk aantal camera's hebben ze namelijk geen nieuw soort film gemaakt. :)

Je hebt zoveel soorten polaroid in de ouderwetse versie dat ik niets zou kopen totdat je weet welk type het is. De film is duur voor die 8 foto's die je ermee kunt maken en het is zonde als het niet past! Ben wel benieuwd welke het is!