Even tussen het huiswerk maken door mezelf verwennen met tekenen. Ik zie hier altijd leuke [DIGI][WIP] topics voorbij komen waarbij je de werkwijze van iemand zo mooi kan zien. Zulke topics motiveren mij in ieder geval altijd om weer iets nieuws te tekenen of iets anders dan normaal te proberen. Bij deze dus ook maar een keer een [WIP] topicje van mijn gekke krabbel. Hopelijk motiveert dit topic me om een beetje door te werken

Ik werk in het programma Paint Tool SAI en gebruik op dit moment mijn Wacom Intuos5 M.
Verder gebruik ik voor het paard een referencie foto. Het is overigens niet mijn bedoeling om de voorbeeld foto precies na te tekenen. Ik probeer het wel wat realistisch te maken maar als het wat afwijkt is dat niet erg (ik blijf toch meer een cartoon krabbelaar).
Er komt nog een achtergrond maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.
Allereerst de grove schets > dan gedetailleerde schets (met wat schaduwvlakken erin)
(hier had ik het canvas gespiegeld, ik heb veel moeite met het tekenen van dieren die naar links kijken. Is een rechtshandige mensen probleempje
)

Egaal silhouet van het paard > grof wat kleuren erop gegooid

Lagen samengevoegd (inclusief donkere schetslaag) en prutsen met het koppie. (volgende WIP afbeeldingen zullen iets groter zijn)

Denk dat er nu ogv 2 uur werk totaal in zit. Mijn schetsproces duurt altijd erg lang
Ik ben geen paardenmens, heb in het dagelijks leven niks met paarden van doen, dus kan zijn dat ik ergens hele gekke details toevoeg die er niet horen. Voel je vrij om me daarop te wijzen
(heel graag zelfs!) Er kan nog vanalles aangepast worden namelijk 
Nu weer door aan het huiswerk en vanavond weer verder krabbelen.

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik vind het heel fijn om jouw eigen stijl, nog nog een beetje dat 'cartoony' erin terug te zien. Zeker paneel 4 doet me een beetje denken aan de stripboeken voor volwassenen.
(ik ben, naast slecht zijn in paarden kijkend naar rechts tekenen, ook heel slecht in de begrippen rechts en links
op naar de wiskunde sommen!
Die vind ik al geweldig. 
Vind het ook wel geinig om zo een keer mijn werkproces te zien
Achja, het komt vast wel goed.