[DIGI][WIP] Steigerende knol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmerd

[DIGI][WIP] Steigerende knol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 16:47

Ohh zo'n originele titel, raad eens wat ik teken :')

Even tussen het huiswerk maken door mezelf verwennen met tekenen. Ik zie hier altijd leuke [DIGI][WIP] topics voorbij komen waarbij je de werkwijze van iemand zo mooi kan zien. Zulke topics motiveren mij in ieder geval altijd om weer iets nieuws te tekenen of iets anders dan normaal te proberen. Bij deze dus ook maar een keer een [WIP] topicje van mijn gekke krabbel. Hopelijk motiveert dit topic me om een beetje door te werken :j

Ik werk in het programma Paint Tool SAI en gebruik op dit moment mijn Wacom Intuos5 M.
Verder gebruik ik voor het paard een referencie foto. Het is overigens niet mijn bedoeling om de voorbeeld foto precies na te tekenen. Ik probeer het wel wat realistisch te maken maar als het wat afwijkt is dat niet erg (ik blijf toch meer een cartoon krabbelaar).
Er komt nog een achtergrond maar daar ben ik nog niet helemaal over uit.

Allereerst de grove schets > dan gedetailleerde schets (met wat schaduwvlakken erin)
(hier had ik het canvas gespiegeld, ik heb veel moeite met het tekenen van dieren die naar links kijken. Is een rechtshandige mensen probleempje :'))
Afbeelding Afbeelding

Egaal silhouet van het paard > grof wat kleuren erop gegooid
Afbeelding Afbeelding

Lagen samengevoegd (inclusief donkere schetslaag) en prutsen met het koppie. (volgende WIP afbeeldingen zullen iets groter zijn)
Afbeelding
Denk dat er nu ogv 2 uur werk totaal in zit. Mijn schetsproces duurt altijd erg lang _O-

Ik ben geen paardenmens, heb in het dagelijks leven niks met paarden van doen, dus kan zijn dat ik ergens hele gekke details toevoeg die er niet horen. Voel je vrij om me daarop te wijzen O:) (heel graag zelfs!) Er kan nog vanalles aangepast worden namelijk :j

Nu weer door aan het huiswerk en vanavond weer verder krabbelen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:01

Wordt al leuk.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:05

Hele gave manier van werken! Als ik deze opbouw zie krijg ik eindelijk weer zin om zelf te tekenen. :D Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik vind het heel fijn om jouw eigen stijl, nog nog een beetje dat 'cartoony' erin terug te zien. Zeker paneel 4 doet me een beetje denken aan de stripboeken voor volwassenen. :)
Je schrijft moeite te hebben met het tekenen van paarden die naar links kijken vanwege dat je rechtshandig bent. Ik ervaar het juist andersom, of bedoelde je dat ook? :P

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 17:42

_Denise_ schreef:
Hele gave manier van werken! Als ik deze opbouw zie krijg ik eindelijk weer zin om zelf te tekenen. :D Ben heel benieuwd naar het eindresultaat! Ik vind het heel fijn om jouw eigen stijl, nog nog een beetje dat 'cartoony' erin terug te zien. Zeker paneel 4 doet me een beetje denken aan de stripboeken voor volwassenen. :)
Je schrijft moeite te hebben met het tekenen van paarden die naar links kijken vanwege dat je rechtshandig bent. Ik ervaar het juist andersom, of bedoelde je dat ook? :P

Oo oeps, ik bedoel inderdaad paarden die naar rechts kijken := (ik ben, naast slecht zijn in paarden kijkend naar rechts tekenen, ook heel slecht in de begrippen rechts en links _O- )

Stijltje van paneel 4 is zeker een fijne stijl voor iets als een stripverhaal ja. Omdat het toch wel wat gedetailleerd is, maar niet extreem veel werk wat betreft inkleuren.

Dankjullie :) Helaas huiswerk nog niet af dus nog even niet tekenen :oo op naar de wiskunde sommen!

Selina

Re: [DIGI][WIP] Steigerende knol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:43

Jouw manier van schetsen <3 Die vind ik al geweldig.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:45

Probleem herken ik ook.. Kreeg ik laatst een blaadje voor mijn neus waar ik de botten moest tekenen.. Paard stond voor mij 'verkeerd' om _O-

Vind hem heel gaaf worden! :D

Word dit ook een ZP voor howrse? :P

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 21:22

Dankjullie :D

@Pup; Haha "even het blaadje omdraaien hoor" :p (werkte dat maar zo makkelijk hè xD)
En ja, heb toestemming gevraagd bij de fotografe en ze vond het geen probleem +:)+

Laatste update voor vandaag
Afbeelding
Beginnetje gemaakt met de manen en staart (nog laaaang niet af hoor! komen nog heel veel kleurtjes en haartjes in), wat glans toegevoegd hier en daar (niet geheel tevreden over. Hopelijk wordt dat straks beter als ik bezig ga met tussenkleurtjes). En aan het voor ons rechter voorbeen begonnen.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 21:25

Vind hem erg gaaf!! iets waar ik altijd jaloers op ben geweest.. dat gewoon lekker makkelijke en cartoon achtige art. Vind dat altjd zoo gaf eruit zien! super kleurgebruik ook!

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 22:02

Moet je na gaan dat ik juist stik jaloers ben op de mensen die van die geweldige realistische tekeningen uitpoepen alsof het niks is :=
En dankjewel, leuk om zo'n compliment te krijgen van de master in kleurgebruik herself _/-\o_

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:07

Ah heerlijke stijl! <3 Maar dat heb ik al eens eerder vermeld :D Ik volg. :j

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 22:10

Ik heb het in het andere topic ook al vaak gezegd, ik vind jouw werk heerlijk om naar te kijken. Groot fan van je cartoonpaardjes maar vind deze bijna realistische platen ook prachtig. Gaaf zo, wel herkenbaar maar net niet extreem realistisch.
Leuk om nu eens ook een kijkje 'in de keuken' te zien. Deze wordt ook al heul mooi zo. Dat neusje alleen al. <3

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 21:38

Dankjullie :o Vind het ook wel geinig om zo een keer mijn werkproces te zien := Als je zelf aant tekenen bent, weet je al gauw niet meer hoe je eigenlijk bent begonnen. Daardoor word ik ook mooi herinnerd aan de fout die ik blijf maken xD Ik had de schetslaag een andere kleur dan zwart moeten geven op de plekken van de witte aftekeningen voor ik alles samen voegde :evaw: Achja, het komt vast wel goed.

Was eigenlijk niet meer van plan om er nog aan te werken, maar kon het toch niet laten. Eerste en laatste update van vandaag (lange vermoeiende dag school vandaag, tijd voor een slapie zo)

Afbeelding
Heb de lip beetje aangepast, beetje meer licht hier en daar, alvast begonnen met het linker achterbeen (lekker chaotisch zonder duidelijke volgorde tekenen :')) en de manen wat voller gemaakt.

Calanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:40

Oeeehh prachtig als altijd _/-\o_

Je tekeningen worden ook steeds meer realistisch, ga zo door! :D

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 15:26

Weer een upje
Afbeelding
Helaas heb ik ergens, zonder het door te hebben, de lagen van het lichaam en manen+staart samen gevoegd...de staart heb ik uitgegumd, bij de manen was het een minder groot probleem. De staart ga ik dus overnieuw doen op een nieuwe laag.

Ben nog niet geheel tevreden over de sokken. Daar ga ik nog aan prutsen :oo

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 16:25

Oh wauw wat gaaf! En wat doe je dat snel!
Heel mooi :)

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 18:34

Dankje ^^ (stiekem heb ik ook gewoon te weinig geduld om langzamer te werken := )

Ik denk dat ik het paardje voor nu even 'af' noem.
Afbeelding
Als iemand nog iets vreemds ziet, laat het weten! Paardje pas ik waarschijnlijk nog wel iets wat aan als ik eenmaal met de achtergrond aan de slag ga. Ik denk dat ik hem in het bos zet bij een beekje. Volgende stap zal dus met achtergrondje zijn :j

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 18:41

Oh wauw, onwijs gaaf! Ik vind hem ontzettend sprekend!

Ik vind alleen de sokken 'on af'. Als je die meer zou tekenen zoals je de manen en staart hebt gedaan worden deze mooier denk ik! Ook mis ik achter het voor hem linker voorbeen een hele pluk sok, langs het hele onderbeen aan de achterkant!

Verder fantastisch !

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 18:46

Sokken vind ik zelf ook het minst ja. Heb er denk ik vandaag al te lang aan zitten prutsen. Ga ik zeker nog naar kijken en zal dan meteen de linker voorsok wat bijtekenen. Super bedankt voor de feedback +:)+