Omdat ik de nodige struggles heb gehad en nog steeds tegen kom bij het maken van dit schilderij heb ik vaak de neiging om de moed op te geven en om het schilderij ritueel te verbranden

Ook nu loop ik steeds weer tegen bepaalde punten aan waar ik maar niet tevreden over ben, dus daarom dacht ik; laat ik een topic op bokt openen voor de nodige tips en motivatie

Foto's van het allereerste begin heb ik helaas niet (staan nog ergens op m'n oude telefoon). Maar ik kan jullie vertellen dat dit schaap al de nodige plastische (acrylverf) chirurgie heeft gehad.
Enniewee, komt ie:

1. In de hoekjes was ik wat met koperkleurige verf aan het uitproberen voor de achtergrond. Uiteindelijk besloten om dat toch maar niet te doen.

2.

3.

4. Struggles met de hoorns. Hier vond ik de riggeltjes eigenlijk wat te 'netjes' en te strak. Achtergrond alvast een extra laagje verf gegeven (moet nog extra laag krijgen zodat het goed dekkend wordt).

5. Nog meer struggles. Riggels wat wilder maken.

6. Het schilderij tot zo ver.
Die verrekte hoorns loop ik nu dus een beetje op vast. Met wat sleutelen en af en toe even laten rusten zal het vast en zeker goedkomen, maar voor een beetje extra motivatie ontvang ik graag wat tips/meningen

Referentiefoto plaats ik bewust niet, omdat het niet mijn intentie is om hem op de foto te laten lijken (eigenlijk alleen een beetje qua verhoudingen). Ik vind het prettig om gebruik te maken van mijn creatieve vrijheid wat betreft details en kleuren.