Op zoek!! Wie kan een beeld voor ons maken? (ziekte)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Op zoek!! Wie kan een beeld voor ons maken? (ziekte)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 11:22

Hallo allemaal,

Omdat ik moeilijk iemand kan vinden die precies op de manier werkt die ik zoek, plaats ik hier een oproepje.
Wij zijn nu nog met zijn vieren maar binnenkort zal ons gezin niet meer compleet zijn. Daarom wil ik graag een mooie herinnering laten maken in de vorm van een beeld.

Ik kwam laatst een filmpje tegen op Facebook (als iemand weet welke ik bedoel, mag je 'm in dit topic plaatsen of via PB sturen, wordt erg gewaardeerd!!).
Daarbij gingen 4 mensen om de tafel zitten en pakten allemaal met hun rechterhand één pols vast, waardoor een vierkant van 4 handen en polsen ontstaat. Hier werden lagen van natte textiel/gips (géén idee, geen verstand van) onder en overheen gelegd, waarna dit hard werd en de personen één voor één hun hand er uit trokken. Dan is er een mal ontstaan, waar later iets in gegoten wordt wat resulteert in een replica van de handen van de 4 gezinsleden.
(Hemel, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel :') )

Ik heb tot nu toe nog geen mensen gevonden die op deze manier werken, alleen mensen die beelden maken van klei op basis van foto's, maar ik ben bang dat er dan bepaalde persoonlijke kenmerkjes verloren gaan en ook vind ik het idee van een replica veel mooier voor later. Dan heb je echt nog een hand zeg maar.

Wij wonen in de gemeente Midden Drenthe dus het zou fijn zijn als het iemand is uit Drenthe of Groningen (stukje Friesland kan ook). Het moet wel bij ons thuis gebeuren omdat wij niet meer uit huis kunnen.

Alvast bedankt voor het meedenken _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:26

Je bedoelt in elk geval dit filmpje volgens mij

Ik hoop dat je iemand kan vinden die je kan helpen. Sterkte :(:)

Pauline

Re: Op zoek!! Wie kan een beeld voor ons maken? (ziekte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:27

Zou je dit zelf niet kunnen maken?

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:28

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 11:32

Pauline, zie het filmpje van PreciousViva, ik ben zelf onderdeel van het geheel dus ik zal het niet zelf kunnen maken. Daarnaast wil ik het ook gewoon zo mooi mogelijk hebben dus laat ik het liever door iemand doen die het vaker doet.

PreciousViva, heel erg bedankt voor het filmpje, is een ander filmpje maar ze doen inderdaad hetzelfde, heb 'm gedeeld op Facebook met een oproepje!!

edit: Blijheid, dat is inderdaad het filmpje wat ik bedoelde!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:34

Ik zou ook een oproep doen op MP . Sterkte.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:36

Misschien een kostum maker (of hoe noem je zo iemand die voor films de acteurs verkleed?)

Die werken vaker met mallen. Zelf voor hele gezichten misschien kunnen die je aan mensen helpen

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:40

Goh wat apart dit zeg, nog nooit gezien.
Kende dit niet, maar ik weet wel dat ze ook van zwangeren enz. Dit doen, kun je niet zo iemand benaderen?
Heb geen idee hoor, maar proberen kan altijd.

Sterkte.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 11:44

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 12:17

Bedankt voor de ideetjes allemaal, ik ga ook even op zoek naar iemand die dat met buiken doet, dat is volgens mij best populair.

Daks, die mensen zitten in Zuid Limburg, is een beetje te ver weg denk ik.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:42

Ik zou ze gewoon mailen/bellen en het verhaal even uitleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:48

Misschien kun je je verhaal sowieso vertellen, aan degene die zoiets maakt. Ze kunnen je vast wel verder helpen.

Ik kwam deze tegen op internet (zocht op gipsbuik [***]) https://www.facebook.com/Jitskemonsma
Misschien zou je contact met haar kunnen opnemen? Ze heeft ook al een gipsvorm van borsten gemaakt vanwege amputatie, dus misschien kan ze ook zoiets voor je kunnen doen?

Iig heel veel sterkte :(:) Hoop dat je snel iets kan vinden om dit te realiseren.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:50

Ik denk dat ze zo iets wel zouden kunnen doen waar ze ook zwangere buiken gipsen. Hetzelfde idee lijkt mij.

Ik hoop dat het lukt!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 13:54

Deze dame maakt zulke kunst met regelmaat. Via facebook te vibbden. Andrrs via stichting de opkikker of 'een glimlach doet wonderen'
Afbeelding