[FOTO] Voor de eerste keer foto's geschoten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

[FOTO] Voor de eerste keer foto's geschoten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 16:31

Hoihoi!

Nooit gedacht dat ik hier nog eens een topic zou openen :D

Fotografie heb ik altijd al wel interessant gevonden, en vond het erg leuk om de topics te zien. Nu vanmiddag dacht ik eens: laat ik de spiegelreflex van mijn broer meenemen naar de pony's :D Zo gezegd, zo gedaan. Foto's geschoten zonder enige kennis van fotografie etc. Hij staat gewoon automatisch geloof ik en snap niks van al die knopjes, maar dat komt vanzelf wel denk ik.

Ben wel benieuwd wat jullie van deze eerste keer vinden en of jullie tips hebben voor me. Misschien ook tips voor bewegend beeld want dat werkt helemaal niet :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Over bewegende beelden gesproken... :+ (Ja ik weet dat het geen gezicht is met longeerlijnen ervoor en een half paard met bakrand er achter :+ )
Afbeelding

Edit: Zie dat de kwaliteit er af gaat. Alleen bij die laatste is hij echt onscherp en bewegend.
Laatst bijgewerkt door Meloen op 25-08-15 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd

luna1604

Re: [FOTO] Voor de eerste keer foto's geschoten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:33

de eerste 2 vind ik heel goed geluk! de andere staan in en moeilijke positie. van de beweging moet ik zelf ook nog een beetje onderzoeken, maar je trekt veel beter bewegende fotos wanneer het overdag is, wanneer de zon fel schijnt, dus niet wanneer het avond is en bewolkt :j ik heb pas ook een camera gekocht en ik weet ook nog helemaal niet veel over fotograferen. dus, same!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:47

Dankjewel! Ja stilstaande foto's of portret gaat wat makkelijker vind ik. Dan kan ik ook proberen om horizon recht te houden en diepte te krijgen in de foto's .

Deze foto's komen trouwens recht uit de camera, zonder bewerking. Hier nog 2. Alleen eentje is niet helemaal scherp.

Afbeelding
Afbeelding

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:52

je hebt gelijk! ik vind fotos bewerken niet zo "eerlijk", ze kunnen gewoon fotos bewerken, dan kan je van een lelijke foto iets moois maken, maar dan vind ik het niet "zelf gemaakt" om het zo te zeggen.
voor de bewegende fotos: zet je ISO wat hoger (mag zelfs op 400) als je niet weet hoe het moet: bij een canon staat het boven de 'set' knop, dan duw je daarop en zet je het hoger ;)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 13:53

Dankjewel voor de tip! Zal zo eens even kijken :D

luna1604

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 13:55

np! nog veel succes! vergeet niet: fotograferen doe je voor het plezier ;)