[DIGI] [WIP] Steppekiekendief

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vanspeijk

[DIGI] [WIP] Steppekiekendief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 14:48

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
[ref door Rayees Rahman]

Ik heb mezelf maar eens een uitdaging gesteld omdat ik gigantisch slecht ben in het tekenen van vogels. Ik vind ze altijd zo vormeloos :+ kan je aan mijn eerste schets ook goed zien. Normaal zet ik altijd eerst een skelet op, maar bij vogels is het, enkele uitzonderingen daargelaten, vaak niet goed te zien hoe ze er eigenlijk uitzien onder dat verenpak... -O- met vaak wonky anatomie van mijn kant als gevolg. En veren tekenen is ook altijd zo moeilijk!

Dus, leuke oefening dit. Ik geef wel toe dat ik op het moment even de colour dropper gebruik om de basiskleuren op te zetten - ook kleurkeus vind ik heel moeilijk en dat moet ik echt nog beter gaan oefenen, maar het ging me er in dit geval dus om beter vogels en veren te leren tekenen :j de schets heb ik dus wel zelf gemaakt, niet overgetrokken ofzo :+

[Geschreven stukje op laatste plaatje is brush die ik gebruik, anders vergeet ik dat en soms verspringt de brush die ik als laatst gebruikt heb }:0 ]

Vero

Re: [DIGI] [WIP] Steppekiekendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 14:49

Hij word al leuk :D

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-15 21:18

Dankjewel :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hmmm, dacht eerst dat ik nu de pootjes wel zo'n beetje af had, maar vooral de voorpoot ziet er nog erg vlak uit... dus daar moet ik ook nog een keer langs.

Tips qua achtergrond zijn altijd welkom, de keren dat ik een daadwerkelijke achtergrond heb gemaakt zijn op 1 hand te tellen namelijk :')