[Ver] Het leven van Brigitte

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

[Ver] Het leven van Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 20:17

Hallo iedereen!

Ik ben vanavond eens begonnen met het schrijven van een verhaal, nooit eerder gedaan.
Althans niet echt een verhaal geschreven, soms wat aan geklooid maar dat vond ik nooit wat.

Vanavond begonnen aan een verhaal, ondanks ik mezelf nog steeds geen super goede schrijver vind valt het me tot nu toe niet tegen.
Alvast even wat achtergrond informatie, dit is een klein stukje wat hopelijk een veel langer verhaal moet worden.

Een tijd geleden alweer heb ik een regie opleiding afgerond in Hilversum, hier veel geleerd over regisseren, script schrijven en camera voeringen en dergelijke.
Als het verhaal uiteindelijk wat word, wil ik er dus (ik denk een korte) film van gaan maken.
Daarom zal ik denk ik dus ook niet altijd te veel prijsgeven.

Maar voor nu, ben ik erg benieuwd wat jullie van het verhaal tot nu toe vinden.

Het verhaal:
Op een maandag middag rond een uur of 3 is het laatste lesuur van Brigitte bijna voorbij, alleen nog even snel de laatste haren bij elkaar vegen.

Na het aanvegen en opruimen van de laatste haren is het alleen nog even wachten tot de bel gaat.

Wachtend op de bel staan Brigitte en haar vriendin Angela nog even met elkaar te praten, het gaat over het feest dat ze afgelopen weekend gehad hebben bij een vriend.

Het feest heeft tot zondag nacht laat geduurd, daardoor zijn beide dames best gesloopt.
Brigitte moet na school alleen nog even langs haar paard maar heeft totaal geen zin want ze wil na de lange nacht en schooldag het liefst weer haar bed induiken.

Het is tijd, de bel gaat en Brigitte en Angela gaan snel naar het fietsenhok waar ze afscheid van elkaar nemen.
Brigitte stapt op de scooter en gaat snel naar haar paard toe, die moet tenslotte nog gedaan worden.
Eenmaal aangekomen op de stal waar haar paard staat zet ze haar scooter neer en loopt het erf op.

Als haar paard aangelopen komt ziet ze al dat haar plannetje om even snel een borstel er overheen te halen en hem wat te laten doen niet zo snel gaat worden als ze had gehoopt.

Van onder tot boven, haar hele paard is vies….Hij heeft even genoten van de plassen die de bui van afgelopen nacht hadden achtergelaten vanmorgen. 

Hij heeft zich helemaal vies weten te maken, dat gaat meer tijd kosten dan ze had gehoopt.

Snel loopt ze naar haar spullen, pakt een halster en gaat haar paard pakken.

Nadat ze haar paard gepakt heeft begint ze snel met het poetsen, maar veel schoner krijgt ze hem niet snel.

Na wat meer poetswerk als ze gehoopt had begint hij dan toch een beetje schoon te worden.

Als ze een tijdje later klaar is met het poetsen en verzorgen vind ze het te lang duren en laat ze het voor wat het is.

Nadat haar paard schoon is zet ze hem terug en ruimt snel haar spullen op.

Als alle spullen opgeruimd zijn gaat ze snel naar haar scooter en kan ze eindelijk naar huis toe.

Zo, dat is het tot nu toe even. Ben benieuwd wat jullie vinden.

Nightingale

Re: [Ver] Het leven van Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:42

Grappig, ik heb het gevoel dat je echt kunt merken dat je een filmachtergrond hebt. Het verhaal leest namelijk een beetje als een script: hoofdzakelijk beelden. Als je het gaat verfilmen kan het prima werken (afhankelijk van het vervolg), maar op dit moment mist het in mijn ogen teveel om als verhaal door te gaan. Er zit geen karakter in, als je begrijpt wat ik bedoel. Wie is Brigitte? Wat beweegt haar? Waar wil je heen met de verhaallijn?

Niet om je te ontmoedigen hoor! Maar voor nu vind ik het gewoon nog niet zo sterk.

Ricie

Re: [Ver] Het leven van Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 21:51

Dankjewel voor je reactie! Het is ook nog niet het hele verhaal. Dit is het begin van het verhaal en ik snap dus zeker dat het niet als volledig verhaal door kan. Wil ook niet al te veel neerzetten hier omdat er nog wel wat over moet blijven als het daadwerkelijk verfilmd word. Misschien dat ik binnenkort even het 2e deel hier neer zet.